رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان:

خانه صمصام موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند می شود

خانه صمصام موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند می شود به گزارش آثارنیوز همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند از تملک خانه صمصام توسط میراث فرهنگی اطلاع داد و اظهار داشت: این مکان بعد از تملک و مرمت به موزه تاریخ و فرهنگ تبدیل خواهد شد.


محسن جانجان در گفتگو با ایسنا، افزود: با پیگیری های انجام شده استاندار همدان، همکاری نماینده مردم نهاوند در مجلس، فرماندار نهاوند و همراهی مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان، در آینده ساختمان صمصام به تملک میراث فرهنگی درخواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه سالهای گذشته بخشی از این ملک توسط میراث فرهنگی تملک شده بود و بخش اعظم آن به دلیل کمبود اعتبار تملک نشده است، اضافه کرد: میراث فرهنگی پیشنهاد کرد با تملک باقیمانده ملک و مرمت آن، موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند به این بنای تاریخی منتقل شود.
جانجان توضیح داد: خانه صمصام یکی از بناهای واجد ارزش شهر نهاوند است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی برمی گردد، این نمونه منحصربفرد تزئینات آجرکاری فوق العاده زیبایی دارد و با عنایت به قرارگیری در مجاورت بازار قدیمی، کاروانسراهای سعادت و گلشن از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در هفته های قبل به دنبال شکایت حقوقی شورای شهر و شهردار نهاوند از میراث فرهنگی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند تخلیه شد و با وجود تفاهمنامه ۱۵ ساله برای در اختیار گذاشتن این ساختمان برای برگزاری موزه مشارکتی با محکومیت میراث فرهنگی موزه نهاوند خالی از اشیاء ۷۰۰۰ ساله شد و الان اشیای این موزه به مخزن میراث فرهنگی همدان انتقال داده شده است.




منبع:

1399/09/20
15:48:14
5.0 / 5
1206
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , حقوقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری