همركاب با مردم در جزیره قشم با رعایت پروتكل های بهداشتی

همركاب با مردم در جزیره قشم با رعایت پروتكل های بهداشتی آثارنیوز: محقق حوزه مردم شناسی و باستان شناسی، با دوچرخه به روستاها و مناطق مختلف قشم سفر كرده و با رعایت فاصله اجتماعی به ثبت و ضبط فرهنگ بومی این منطقه می پردازد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علیرضا حسن زاده رئیس پژوهشکده مردم شناسی اظهار داشت: در تداوم برنامه های مردم شناسی این پژوهشکده که حاصل آن در سالهای گذشته انجام مطالعات و پژوهش های میدانی و تولید چند کتاب بوده، عبدالرضا دشتی زاده از محققان حوزه مردم شناسی و دیرینه شناسی با دوچرخه به روستاها و مناطق مختلف قشم سفر کرده و در برنامه ای با عنوان «همرکاب با مردم در جزیره قشم» به مشاهده ابعاد گوناگون فرهنگ مردم و ثبت و ضبط زندگی آنان پرداخته است.
حسن زاده ضمن اشاره به این نکته که از دشتی زاده چند کتاب در بررسی ابعاد مردم شناختی فرهنگ مردم قشم انتشار یافته تصریح کرد: حاصل این پژوهش هم انتشار کتابی با نام «همرکاب با مردم در جزیره قشم» خواهد بود.
عبدالرضا دشتی زاده سرپرست و مجری این طرح هم در ارتباط با روند شکل گیری آن ضمن اشاره به اهمیت دوچرخه بعنوان وسیله ای که نماد سادگی و سنت است اظهار داشت: در ادبیات و سینمای جهان دوچرخه دارای جایگاه بسیار بالایی است و فیلم هایی همچون آثار ویتوریو دسیکا که داستان ماجرای یک کودک فقیر آفریقایی با نام رؤیای مانوئل را به تصویر می کشد، خاطرات دوچرخه و… این جایگاه را نشان می دهند.
وی اضافه کرد: در روند این پژوهش احساس می کنم با محیط ارتباط قوی تری دارم و تصور مردم هم در این روش از محقق مردم شناس بعنوان یک کارمند اداری از بین می رود و جای خویش را به یک تصویر برابر و صمیمی می دهد.
دشتی زاده خاطرنشان کرد: در این برنامه به تمام روستاها، موزه های محلی، آثار تاریخی می روم و در این راه برای نخستین بار دوچرخه در ایران تبدیل به یک ابزار مردم شناسی شده است.
گفتنی است، در این تحقیق برای نخستین بار روش اتنوگرافی با فاصله اجتماعی صورت می گیرد که در آن علاوه بر آنکه محقق از سلامتی خود کسب اطمینان می کند در تماس با مردم با استفاده از ماسک فاصله اجتماعی دو متری را هم رعایت می کند.


منبع:

1399/09/02
09:56:09
5.0 / 5
1324
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستان شناسی , تاریخ , تصویر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری