رشته چلنگری و مسگری در اراك احیا شد

رشته چلنگری و مسگری در اراك احیا شد مركزی معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مركزی از احیای مجدد كارگاه چلنگری و مس گری سنتی در منزل قنبری اراك آگاهی داد.


بر طبق اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی بیان کرد: تجهیز و احیا کارگاه مس گری سنتی با حمایت و پشتیبانی معاونت صنایع دستی در منزل قنبری انجام شد.
وی ادامه داد: خانه صنایع دستی، کارگاه و فروشگاه دائمی با هدف عرضه محصولات کیفی در اراک به وجود آمده و بنای این فروشگاه که به خانه قنبری شهرت دارد، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی مرمت و بازسازی و با کاربری کارگاه تولید و عرضه صنایع دستی با وسعت 300 مترمربع با زیربنای 200 متر و 9 غرفه به هنرمندان واگذار شده است.
کاظمی با تاکید بر اینکه با کوشش های صورت گرفته، خانه صنایع دستی شهرستان اراک باردیگر راه اندازی شده و به زودی شاهد احیای خیلی از رشته های منسوخ شده خواهیم بود، اظهار داشت: رشته چلنگری بیشتر در زندگی گذشته و روستایی کاربرد داشته و هدف از راه اندازی مجدد این رشته، کاربردی کردن آن در زندگی شهری و آموزش و آشنایی نسل جدید با این رشته است.
وی بیان کرد: سایر رشته های صنایع دستی نیز در صورت بی توجهی و لطمه شناسی نشدن به سبب نداشتن بازار مناسب در معرض فراموشی قرار می گیرند و نیاز است راهبرد حمایتی برای آنها ترسیم و اجرا شود.
کاظمی با اعلان اینکه صنایع دستی باید در عمق و بطن زندگی مردم باشد و شیوه تولید و عرضه آن نباید تنها جنبه تزئینی داشته باشد بلکه باید پاسخگوی نیازهای زندگی و عجین با خواسته های ملموس مردم شود، اظهار داشت: مطالعه، تحقیق، پژوهش، نمونه سازی محصولات صنایع دستی متناسب با سلیقه بازار مصرف در امتداد کاربردی کردن آثار صنایع دستی و تجاری سازی آن از اولویت های این معاونت در سال جهش تولید است.



1399/08/27
13:00:30
5.0 / 5
1392
تگهای خبر: آموزش , بنا , راه اندازی , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری