كشف تپه نگاره باستانی در كشور پرو

كشف تپه نگاره باستانی در كشور پرو آثارنیوز: كارشناسان یك تپه نگاره عظیم از تصویر یك گربه در كشور «پرو» و در نزدیكی خطوط نازكا كشف كردند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، کارشناسان در کشور «پرو» تصویر عظیمی از یک گربه بر روی تپه ای مشرف بر خطوط صحرای نازکا کشف کرده اند.
کارشناسان معتقدند این تصویر جدید می تواند اطلاعات کامل تری درباره خطوط نازکا که مشهورترین تپه نگاره های آمریکای لاتین هستند، فراهم آورند.
این تپه نگاره که قدمتش به ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‎ گردد در جریان ایجاد دسترسی بهتر به یکی از تپه های نزدیک خطوط نازکا کشف شد که برای تماشای این آثار نمای بهتری فراهم می آورد.
خطوط نازکا که از سال ۱۹۹۴ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته شامل صدها تپه نگاره می شوند که با برداشتن سنگ و نمایان شدن قسمتی از زمین که با سایر قسمت ها تضاد رنگی ایجاد می کنند به وجود آمده اند.
«جانی ایسلا» سرپرست تیم دیرینه شناسی این تپه‎ نگاره ها در گفت وگویی بیان کرد: «بسیار هیجان انگیز است که هنوز می توانیم تصاویر جدید کشف نماییم، اما ما می دانیم که هنوز تصاویری وجود دارند که کشف نشده اند.»
بگفته «ایسلا»، طی سال های اخیر بین ۸۰ تا ۱۰۰ تصویر جدید در نزدیکی صحرای نازکا و پالپا کشف شده است.




منبع:

1399/07/29
20:24:35
5.0 / 5
1677
تگهای خبر: باستانی , تصویر , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری