رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خبر داد

اتمام فاز چهارم محوطه سازی سراب فارسبان نهاوند

اتمام فاز چهارم محوطه سازی سراب فارسبان نهاوند به گزارش آثارنیوز همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند از محوطه سازی و انجام مبلمان محیطی متناسب با اكوسیستم سراب فارسبان آگاهی داد و اظهار داشت: فاز چهارم محوطه سازی سراب به پایان رسید.


محسن جانجان در گفت و گو با ایسنا، توضیح داد: ایجاد زیرساخت در سراب فارسبان از دو سال پیش آغاز و در ابتدا اولویت بندی انجام شد به طوریکه در سال ۹۷ فاز اول ساماندهی مسیر دسترسی به این سراب با اعتبار افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان صورت گرفت.
وی افزود: در همان سال فاز دوم که شامل روشنایی داخل محوطه سراب بود، با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیون تومان انجام شد و در فاز سوم نیز پیاده راه سازی در دستور کار قرار گرفت و با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار با همکاری منابع طبیعی انجام شد.
جانجان افزود: فاز چهارم امسال اجرائی شد که شامل نصب برج نوری در داخل محوطه سراب فارسبان بود و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن درنظر گرفتیم، علاوه بر آن محوطه سازی و انجام مبلمان محیطی متناسب با اکوسیستم محیط نیز اجرا شد.
وی بیان کرد: فارسبان یکی از سراب های پربازدید نهاوند است، قبل از شیوع کروناویروس و با انجام اقدامات اولیه در این مکان و فراهم شدن اسکان شبانه گردشگران این جاذبه طبیعی دو برابر شد که امیدواریم با از بین رفتن کرونا رونق به گردشگری بازگردد.




منبع:

1399/07/28
16:32:13
5.0 / 5
1710
تگهای خبر: سیستم , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری