وقتی چشم چشم دو ابرو رابط كودك و سالمند می شود

وقتی چشم چشم دو ابرو رابط كودك و سالمند می شود به گزارش آثارنیوز رئیس ایكوم ایران معتقد است: موزه ها نقش سالمندان را برای كودكان ایفا می كنند و انتقال تجربه به این اتفاق كمك می نماید. بر طبق همین عقیده نیز بعضی از كشورهای اروپایی مهدكودك ها را در نزدیكی سرای سالمندان قرار می دهند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، آغاز روز جهانی سالمندان همزمان با هفته ملی کودک که در نهایت به روز جهانی کودک ختم می شود کمیته ملی موزه های ایران را واداشته تا در کنار برنامه ریزی هایی که در طول چند سال قبل برای جلب توجه کودکان به موزه ها داشته، این دفعه به نقش سالمندان و حضور آنها در موزه ها نیز توجه گردد.
سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران با بیان این که در جوامعی که وضعیت سالمندان خوب نیست، وضعیت کودکان هم خوب نیست و این در اصل یک رابطه متقابل دوطرفه است و امکان ندارد وضعیت یکی خوب باشد و دیگری نه، اظهار داشت: باید رابطه بین این دو بخش با یکدیگر خوب شود بنا بر این از متولیان موزه ای درخواست کرده بودم برای این هفته دست کم در موزه ها برنامه ریزی داشته باشیم، اما بنظر می رسد باتوجه به شرایط کرونا امکانِ آن وجود نداشت.
او با تاکید بر نقش مهمِ موزه ها و رابطه ای که این فضای فرهنگی بین سالمند و کودک ایفا می کند، افزود: بنا بر این ما در کمیته ملی موزه های ایران، تصمیم گرفتیم تا در قدم نخست با طراحی پوستری مناسب، رابطه کودک و سالمند در ذهن ها نقش ببندد تا سال دیگر آسان تر آنرا پیگیری نماییم، پوستر باتوجه به شعر «چشم چشم دو ابرو، دماغ و دهن یه گردو» طراحی شده و دماغ کودک به عصای محکم سالمندان تشبیه و کشیده شده است.
محیط طباطبایی اظهار نمود: ایجاد ارتباط بین سالمندان و کودکان نکته ای مهمست که باید ایجاد شود، باید توجه کرد هر میزان دوری ها بیشتر شود این رابطه نیز دورتر اتفاق می افتد.




منبع:

1399/07/10
19:13:51
5.0 / 5
1929
تگهای خبر: بنا , طراحی , فرهنگ , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری