حراج اسكلت یكی از بزرگ ترین دایناسورهای تی ركس

حراج اسكلت یكی از بزرگ ترین دایناسورهای تی ركس به گزارش آثارنیوز اسكلت یكی از بزرگ ترین دایناسورهای «تیرانوسور ركس» یا «تی ركس» در حراجی كریستیز به فروش گذاشته می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، مسئولان حراجی کریستیز اعلام نمودند قصد دارند اسکلت یکی از بزرگ ترین دایناسورهای «تیرانوسور رکس» را در اوایل ماه اکتبر به فروش بگذارند.
اسکلت این دایناسور حدودا ۶۷ میلیون ساله که با نام «استن»(STAN) شناخته می شود در سال ۱۹۸۷ و در داکوتای جنوبی توسط یک دیرینه شناس آماتور به نام «استن سکریسون» کشف شد.
مدیر بخش تاریخ طبیعت و علوم حراجی کریستیز در گفتگو با رویترز بیان نمود: «او در آن زمان این اسکلت را به دانشمندان نشان داد که آنها متاسفانه این اسکلت را به اشتباه بعنوان بقایای دایناسور «تریسراتوپس» شناسایی نمودند.»
کشف بقایای «تریسراتوپس» ها در جهان باستان شناسی نسبتا عادی است، ازاین رو کشف این اسکلت تا قبل از آن که «استن سکریسون» آنرا در سال ۱۹۹۲ نزد موسسه «بلک هلیز» در داکوتای جنوبی ببرد، توجه زیادی جلب نکرد.
به قول مدیر بخش تاریخ طبیعت و علوم حراجی کریستیز، دانشمندان موسسه «بلک هیلز» به سرعت متوجه شدند چیزی که در مقابل آن هاست بسیار ویژه است و بدین سان اسکلت (STAN) را بعنوان بقایای متعلق به یک «تیرانوسور رکس» شناسایی نمودند.
به قول مسئولان حراجی کریستیز، (STAN) ۱۲متر طول و حدود ۴ متر ارتفاع دارد.
مقرر است بقایای این دایناسور از روز چهارشنبه تا اواسط اکتبر در نیویورک به معرض نمایش گذاشته شود.
کریستیز ارزش این اثر را بین ۶ تا ۸ میلیون دلار برآورد کرده است.




منبع:

1399/06/27
22:46:30
5.0 / 5
1972
تگهای خبر: باستان شناسی , تاریخ , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری