كشف ۱۳ تابوت مهر و موم ۲۵۰۰ساله در مصر

كشف ۱۳ تابوت مهر و موم ۲۵۰۰ساله در مصر به گزارش آثارنیوز باستان شناسان مصری از كشف یك گورستان ۲۵۰۰ ساله خبر دادند كه شامل ۱۳ تابوت باستانی می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، «خالد العنانی» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر، با انتشار پیامی در فیس بوک از کشف تابوت های چوبی که بر روی یکدیگر قرار داده شده بودند در یک دالان به طول هفت متر در محوطه تاریخی سقاره اطلاع داد.
نکته ای که این اکتشاف را از اکتشافات پیشین متمایز می کند نحوه قرارگیری تابوت‎ ها در این گورستان است.
سقاره که در سال ۱۹۷۹ بعنوان میراث جهانی یونسکو نام گرفته است، در ۳۰ کیلومتری جنوب «قاهره» کنونی قرار دارد و گورستان باستانی است که زمانی بعنوان محل خاکسپاری اعضای سلطنتی مصر باستان محسوب می شد.
گورستان «سقاره» بعنوان یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی مصر به حساب می آید و خانه صدها مقبره سلطنتی مشهور با دیوارهای نقاشی شده است.
وزیر آثار باستانی مصر در گفت و گو با «اجیپت ایندیپندنت»، گورستان سقاره را بعنوان تنها گورستانی در مصر عنوان نمود که مقبره هایی از آغاز تاریخ مصر باستان تا آخر آن در برگرفته است.
بررسی اولیه تابوت های کشف شده نشان می دهد، این تابوت ها کاملا مهر و موم شده هستند و طی ۲۵۰۰ سال گذشته باز نشده اند. هنوز هویت بقایای داخل تابوت ها مشخص نشده است.
باستان شناسان انتظار دارند با ادامه کاوش در این مکان به تابوت‎های بیشتری دست یابند.




منبع:

1399/06/21
10:55:02
5.0 / 5
1885
تگهای خبر: باستانی , تاریخ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری