فرماندار دامغان:

۶میلیارد ریال برای بازسازی اماكن تاریخی دامغان اختصاص یافت

۶میلیارد ریال برای بازسازی اماكن تاریخی دامغان اختصاص یافت فرماندار دامغان از اختصاص شش میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی اماكن تاریخی شهرستان اطلاع داد و اظهار داشت: سال قبل اعتبارات این حوزه یك میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.



علی اصغر مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اختصاص شش میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی دامغان توسط شورای برنامه ریزی، بیان نمود: سال قبل اعتبارات این فصل، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود.
وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ملی امسال همینطور ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مجموعه تاریخی «تپه حصار» اختصاص می یابد، ابراز کرد: ۱۰ میلیارد ریال هم برای ساماندهی مجموعه «تف یحیی» و همینطور مجموعه گردشگری «چشمه علی» با هدف تدارک و برنامه ریزی برای ثبت جهانی اختصاص یافت.
فرماندار دامغان با اشاره به فعالیت هشت اقامتگاه بومی گردی در شهرستان اضافه کرد: ۱۰ اقامتگاه بومی گردی دیگر با مجوز اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تا آخر سال راه اندازی می شود.
مجد اظهار داشت: در شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۹ اثر در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.


منبع:

1399/06/17
19:36:24
5.0 / 5
1911
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری