گزارش آثارنیوز؛

خودرو های تاریخی كاربری سرو غذا پیدا كردند

خودرو های تاریخی كاربری سرو غذا پیدا كردند آثارنیوز: 25 خودرو و موتور تاریخی در فضای باز تپه های عباس آباد تهران با كاربری سرو غذا به معرض نمایش گذاشته شدند این درحالی است كه نحوه نگهداری از این خودرو های منحصر به فرد مورد چالش است.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ؛ در قسمتی از مجموعه فرهنگی و تفریحی عباس آباد برخی از خودرو های تاریخی را به نمایش درآمده که هم کارکرد موزه ای داشته باشند و هم بتوان از آنها برای سرو و تهیه غذا استفاده نمود. بعنوان مثال هامر یک کمپر نظامی دارد که با چیدمانی که برای آن تعریف شده به سرو غذا می پردازد. خودرو ها با ایده غذاهای ایرانی فراموش شده نیز کاربری داده شده اند.

در اینجا ۲۰ طرح غذایی با بهره گیری از نمایش خودرو های تاریخی وجود دارد که همه آنها در چهار زون تقسیم بندی شده اند. در بین آنها می توان پورشه دیزل ۱۹۴۶ را دید که به سرو آب میوه های طبیعی تغییر کاربری داده است.

وسپای تولید ۱۹۴۲ متعلق به یکی از بانک ها نیز که برای جابه جایی پول کاربرد داشته به همراه موتورهای جنگ جهانی در فضای رو باز تپه های عباس آباد تهران به نمایش درآمده است و گاهی نیروهای خدماتی محوطه، شیلنگ آب را روی آن می گیرند!

این موزه کاربردی دو ماهی است که افتتاح شده است و پس از ظهرها برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است. هنوز این خودرو ها آن طور که باید برای بازدید مردم آماده نشده اند. چون گاهی دیده می شود که کودکان پشت ماشین های تاریخی می نشینند تا والدین آنها عکس بگیرند. بااینکه برای این خودرو ها تابلوی معرفی قرار داده شده و دور بعضی از آنها طناب کشیده شده است اما همچنان حفاظت از آنها به درستی صورت نمی گیرد. چون بعنوان مثال در روز افتتاح این موزه ۶ نفر سوار موتور جنگ جهانی شدند به نحوی که قسمتی از آن لطمه جدی دید این درحالی است که تعمیر خودرو یا موتورهای تاریخی به آسانی صورت نمی گیرد و خیلی از تعمیرکاران آنها یا در قید حیات نیستند و یا قطعات این وسایل حمل و نقل دیگر موجود نیست. بدین سبب باید حفاظت حداکثری از آنها می شد.

این خودرو ها متعلق به مجموعه دار خودرو های تاریخی به نام امینی است که نیمی از وسایل حمل و نقل مجموعه تاریخی خودرا در اینجا به معرض نمایش گذاشته است. او می خواهد تا این مجموعه را گسترده تر کند و در ایام آینده استیجی برای این خودرو ها تعبیه کند البته اگر تا آن زمان لطمه جدی به این وسایل وارد نشود!

این مجموعه که می توان گفت وسیع ترین نمایشگاه موزه ای خودرو های تاریخی در فضای باز است خودروهایی دارد که هر کدام از آنها سرنوشت و تاریخی منحصر به فرد دارند و حتی ممکنست نمونه ای از آنها دیگر در جهان وجود نداشته باشد. در بین این خودرو ها شورلت اسکول باس همان اتوبوس زرد رنگ بچه های مدرسه هم به چشم می خورد که توسط کمپانی آن هنوز هم برای همین کاربرد، تولید می شود. یا خودروی کمپر ویژه گردشگران که برای جابه جایی در شهرها مورد استفاده قرار می گیرد و در این محوطه همچنان دل هر توریست ایرانی و یا خارجی را می برد. نخستین خودروی الکتریکی سیتی کار تولید شده در آمریکا نیز که با تاریخ ایران گره خورده است در بین این خودرو ها به نمایش درآمده است که اگر کسی بداند چه سرنوشتی را طی کرده تا به تهران رسیده حتما مانند صاحبش قدر آنرا بیشتر می داند. از این مدل خودرو تنها یک نمونه به ایران وارد شد که آن هم پشت باغ کتاب برای بازدید در معرض دید قرار گرفته است.


منبع:

1399/06/16
22:42:21
5.0 / 5
2090
تگهای خبر: تاریخ , توریست , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری