میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

كوشش برای لغو ویزای ایران و روسیه

كوشش برای لغو ویزای ایران و روسیه پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی، اعلام سفر وزیر میراث فرهنگی به روسیه برای لغو روادید، بررسی حضور فعالان گردشگری در بورس همچون خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.



خبرگزاری مهر گروه فرهنگ؛ در این هفته علی اصغر مونسان در شورای سیاستگذاری بخش خصوصی گردشگری از سفرش به کشور روسیه اطلاع داد و اظهار داشت: بزودی به این کشور برای رایزنی درباره لغو دو طرفه روادید بین دو کشور سفر خواهم کرد.
وی همینطور در ادامه اظهار داشت: سفر در اختیار ما نیست و ما نمی توانیم به مردم بگوییم سفر بروید یا نروید. خیلی از مردم خودشان با وسیله شخصی و بدون استفاده از تورهای گردشگری سفر می کنند که این مورد می تواند در انتشار کرونا تأثیرگذار باشد اما اگر فقط در چارچوب تور گردشگری باشد و در مراکز اقامتی رسمی اقامت کنند، حتما سفری ایمن و کم خطر خواهند داشت.
در این هفته ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۶۴ پرونده برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۶۰۵ میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شده اند که ۱۷۳ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. این در شرایطی است که بسته حمایتی جدید برای فعالان گردشگری در دست تدوین است.
در این هفته همینطور از معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی خبر رسید که فراخوان چهارمین جایزه بین المللی صنایع دستی ۲۰۲۰ با محوریت مبحث «بحران ناشی از کرونا» منتشر می شود؛ این رویداد بزودی برگزار می شود. همینطور عرضه درخواست ها باید از ۲۵ شهریور تا ۲۵ آبان ماه باشد، داوری نهایی ۱۱ آذر برگزار می گردد و جوایز در هفته صنایع دستی هند ۲۰۲۱ اهدا خواهد شد. هر فینالیست باید یک اثر ارسال نماید. معاونت صنایع دستی همینطور شرایط شرکت در این جشنواره را هم اطلاع رسانی کرده است.
خبر رسید که کارت خرید صنایع دستی هم در حال طراحی است. همینطور مدیرکل پشتیبانی از تولید صنایع دستی از پرداخت ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی اطلاع داده و گفته تا یازدهم شهریور ۱۶ هزار و ۲۰۴ نفر شاغل صنایع دستی تسهیلات دریافت کرده اند.
در این هفته از بازار بورس خبر رسید که یکی از کارشناسان گردشگری به بررسی تقابل جذابیت گردشگری برای سهامداران و عدم حضور فعالان این حوزه در بازار بورس پرداخت.
علی اصغر شالبافیان عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان اظهار داشت: در یک سال گذشته بازار سرمایه رشد داشته و جذابیت سهام شرکت هایی که با گردشگری مرتبط هستند هم افزایش یافته چون سهامداران دنبال شرکت هایی هستند که دارایی زیادی دارند. هتل ها هم از آنجائیکه روند فعالیتشان برای سهامداران ملموس است و معمولاً مالک دارایی خوبی هستند، برای سهامداران دارای جذابیت بوده اند.
وی اضافه کرد: صنعت توریسم نسبت به صنایع دیگر برای ورود به بازار بورس عقب تر است چون به شناخت بیشتری نسبت به بازار سرمایه، الزامات و اقتضائات ورود به آن نیاز است.
از سوی دیگر خبر رسید که حرکت قطارهای گردشگری از ۱۴ شهریور ماه شروع شده است؛ این سفرها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به سمت سوادکوه حرکت خواهند کرد.
سازمان ملل هم در گزارش جدیدی درباره تاثیر ویرانگر ویروس کرونا بر توریسم جهان اعلام نمود که ۱.۲ تریلیون دلار خسارت به گردشگری وارد می شود و ۱۲۰ میلیون شغل در این صنعت به علت انتشار ویروس از بین می روند؛ این هشداری بود که سازمان ملل درباره صنعت گردشگری جهان ارائه نمود.
این هفته همینطور به علت شیوع کرونا و همزمانی مراسم عاشورا و تاسوعا، خیلی از آئین های عاشورایی در شهرهای مختلف کشور به گونه دیگری برگزار گردید. بعنوان مثال، خیلی از تکایای قدیمی مراسم خویش را به صورت مجازی برگزار کردند یا آئین هایی مانند عزاداری های دسته جمعی یزد بدون حضور توریستهای خارجی و مسافران برگزار گردید. همینطور مراسم دیگری مانند آئین گِل مالی در لرستان برگزار نشد.


منبع:

1399/06/15
23:41:31
5.0 / 5
2026
تگهای خبر: آئین , اقامت , توریست , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری