هشدار رئیس سازمان حج:

فریب نخورید

فریب نخورید آثارنیوز: رئیس سازمان حج و زیارت ثبت نام سفر عراق به مناسبت عاشورا و تاسوعا را غیرواقعی دانست و به مردم هشدار دارد فریب این تبلیغات را نخورند؛ سفر به عراق در شرایط كنونی امكان ندارد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، علی رضا رشیدیان در یک برنامه رادیویی درباره تبلیغ ها و ثبت نام هایی که با عنوان سفر کربلا و نجف به مناسبت تاسوعا و عاشورا درحال انجام است، اظهار داشت: در عراق حتی برای اتباع این کشور سفر از سایر استانها به شهرهای کربلا و نجف ممنوع شده است؛ چگونه امکان دارد از سایر کشورها زائر به کربلا و نجف برود؟ این تبلیغات واقعیت ندارد.
او اضافه کرد: مذاکراتی با محوریت وزارت بهداشت کشورمان با طرف عراقی برای رسیدن به پروتکل سلامت و سفر در شرایط فروکش کردن پاندمی کرونا انجام شده و ما هم پیگیر آن هستیم، اما فعلا هیچ نشانه ای برای این که در تاسوعا و عاشورا حتی گروه کوچک اعزام نماییم، نمی بینیم. بدین سبب از مردم می خواهم فریب نخورند، چون این امکان وجود ندارد.
رشیدیان درباره سفر اربعین اظهار داشت: همه ما منتظر جمع بندی مذاکرات و اعلام نظر ستاد اربعین کشور با طرف عراقی هستیم. تا آن موقع بنا بر آن چه ستاد اربعین مصوب کرده است برنامه ریزی ها را پیگیری می نماییم. در شرایط فعلی هیچ کس نمی تواند درباره سفر اربعین اظهارنظر کند.
مرزهای ایران و عراق که از اسفندماه سال قبل همزمان با شیوع ویروس کرونا بسته شد هنوز باز نشده است. دولت عراق نیز تا سیزدهم ماه محرم محدودیت های سنگینی را در این کشور برقرار و شهرهای زیارتی نجف و کربلا را قرنطینه کرده است.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشورمان مدتی پیش از برقراری باردیگر پروازهای ایران و عراق از دوم شهریورماه آگاهی داده بود که مدیرعامل شرکت کارگزاران زیارتی نیز اظهار داشت: هنوز توافقی بین دو کشور برای ازسرگیری سفرهای زیارتی صورت نگرفته و مرزهای این کشور به روی زوار کماکان بسته است و این پروازها هم مخصوص سفرهای تجاری است.




منبع:

1399/06/08
00:53:44
5.0 / 5
2025
تگهای خبر: بنا , پرواز , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری