گزارش آثارنیوز؛

فراخوان حضور ایران در ۲۳ نمایشگاه گردشگری

فراخوان حضور ایران در ۲۳ نمایشگاه گردشگری به گزارش آثارنیوز فراخوان حضور ایران در ۲۳ نمایشگاه گردشگری داده شد همینطور لغو نمایشگاه ITB توسط برلین ۲۷۰ هزار یورو خسارت به شركت كنندگان وارد كرد.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ؛ برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری آلمان ITB قرار بود از ۱۴ اسفند ماه در شهر برلین به مدت ۵ روز برگزار گردد. برای برگزاری این نمایشگاه هزینه های زیادی شده بود و خیلی از کشورها هم حضور داشتند. حتی ایران هم قرار بود در این نمایشگاه پاویون داشته باشد اما به علت پیشگیری از شیوع کرونا این نمایشگاه بعد از چندین دوره برگزاری، از جانب دولت آلمان لغو شد.
برای برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه آلمان شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی فراخوانی را اعلام نمود تا از کسانی که می توانند این پاویون را اجرا کنند، دعوت کرده و بهترین گزینه انتخاب گردد. چون چند سالی بود که این پاویون تنها در اختیار برخی از آژانس داران بوده است. تا اینکه بالاخره یک شرکت فرهنگی و هنری انتخاب گردید و طرح خویش را به شرکت مادرتخصصی عرضه و مورد تأیید واقع شد.
قرار بود افراد فعال در حوزه گردشگری توسط این شرکت همچون آژانسداران و تعدادی هنرمند بازیگر به همراه هنرمندان حوزه موسیقی راهی آلمان شوند. حتی دکور پاویون هم راهی آلمان و در محوطه نمایشگاه نصب گردید اما ویروس کرونا به حدی شیوع پیدا کرد که آلمان پس از ۵۴ سال بزرگترین نمایشگاه گردشگری در جهان را لغو نمود.
تمام وسایلی که مربوط به پاویون ایران بود مانند بسیاری از دکورهای کشورهای دیگر یا باید به کشور مبدا برمی گشت و یا در انبارهای آلمان برای نمایشگاه سال بعد می ماند اما چون قیمت انبارهای نمایشگاه بسیار زیاد شد، این وسایل هم به انباری در جنوب ایران برگشت. قرار شد متولیان نمایشگاه گردشگری آلمان ضرر و زیان شرکت کنندگان را جبران کنند.
در این باره، خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی به خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود ۲۲۰ هزار یورو هزینه زمین و غرفه شد مجری در نظر داشت مراسم شب ایرانی را هم در آلمان برگزار کند ۸۱ هزار یورو پول زمین نمایشگاه بود که هنوز به دست ما نرسیده است.
وی اظهار داشت: مجبور شدیم ۵۰ هزار یورو از جیب به آژانس داران بدهیم و زمانی که ۸۱ هزار یورو توسط نمایشگاه به ما داده شد بقیه حساب آژانس داران را تسویه نماییم. یعنی با این حساب ما حدود ۲۷۰ یورو خسارت دیدیم. چون مسؤلان نمایشگاه تنها پول زمین را به ما برمی گردانند. هر چند که ما از امارات پول را ارسال کرده بودیم ولی این حساب به علت تحریم ها بسته شد و مجبور شدیم شرکت کره ای را معرفی نماییم آنجا هم برخی مشکلاتی بوجود آمد و نهایتاً گفته شد که اگر پول را به ما بدهند تا اکتبر طول می کشد.
نیکزادفر اظهار داشت: در واقع غرفه ای که در آلمان ساختیم روی دست ما ماند. با این وجود برگزاری غرفه ایران در نمایشگاه های خارجی سال ۹۹ هم به ما ابلاغ گردیده و ما باید برای ۲۳ نمایشگاه فراخوان می زدیم لزوماً نباید در همه این نمایشگاه ها شرکت نماییم بلکه بعضی از آنها مهم می باشد. با این وجود باید فراخوان داده و این فرصت را در اختیار همگان بگذاریم.
وی اضافه کرد: این فراخوان خرداد ماه داده شد و همان شرکتی که قرار بود پاویون ایران در آلمان را شرکت نماید باردیگر پذیرفته شد چون شرکت دیگری درخواست نداده بود. ضمن اینکه سال قبل شرایط لازم را داشت. برای نمایشگاه های داخلی هم تنها دو شرکت درخواست دادند که یکی از آنها مقرر است نمایشگاه صنایع دستی شهریور و نمایشگاه گردشگری بهمن ماه را برگزار کند البته اگر برای اجرای هر یک از این نمایشگاه ها ویروس کرونا مشکلی به وجود نیاورد.


منبع:

1399/05/05
14:36:05
5.0 / 5
2346
تگهای خبر: شركت , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری