حج با هزار زائر

حج با هزار زائر مقام های سعودی از برگزاری مراسم حج 2020 از تاریخ 29 جولای و با حضور حدود هزار نفر زائر خبر دادند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از الجزیره، مراسم حج مسال از تاریخ ۲۹ جولای (هشتم مرداد) با رعایت سختگیرانه بخشنامه های بهداشتی برپا خواهد شد و تنها هزار نفر قادر خواهند بود در این مراسم مذهبی شرکت نمایند. این افراد بعد از اختتام حج باید به قرنطینه بروند.
همچنین برمبنای اعلام پیشین وزارت بهداشت عربستان، تنها کسانی می توانند در حج امسال شرکت نمایند که کمتر از ۶۵ سال داشته باشند و بیماری مزمن یا زمینه ای در رابطه با ویروس کرونا نداشته باشند.
مراسم حج که سالانه در اواخر ماه جولای با حضور حدود دو میلیون نفر در عربستان برگزار می شد، یکی از بزرگترین گردهمایی های مذهبی جهان شناخته می شود. اما بعد از آن که مسؤولان برگزاری رویدادهای جهانی بزرگی همچون بازی های المپیک توکیو به سبب گسترش ویروس کرونا ناچار به تعویق و یا لغو برنامه های شان شدند، مقام های عربستان سعودی نیز در نهایت تصمیم به کاهش چشم گیر شمار زوار امسال گرفتند و طبق اعلام مسئولان حج و زیارت این کشور، امسال تنها هزار نفر قادر خواهند بود فریضه حج را به جا بیاورند.
در حالی که مقامات سعودی اعلام نمودند حج امسال تنها با حضور هزار نفر از شهروندان این کشور و خارجی هایی که از قبل در این کشور بوده اند برگزار می شود اما برخی منابع خبری از برگزاری حج با حضور ۱۰ هزار زائر آگاهی داده اند.
مراسم حج و عمره که میلیون ها نفر از مسلمانان را از سراسر جهان به عربستان سعودی می آورد، سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمد برای این کشور به همراه دارد.




1399/05/01
13:34:57
5.0 / 5
2447
تگهای خبر: بنا , تاریخ , زمینه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری