ادامه تعلیق عمره

ادامه تعلیق عمره به گزارش آثارنیوز در حالیكه نزدیك به دو ماه تا برگزاری مناسك حج تمتع باقی مانده، عربستان هنوز تكلیف این فریضه مسلمانان را تعیین نكرده، اما همچنان بر تداوم تعلیق عمره تاكید دارد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، با همه گیری ویروس کرونا عربستان مراسم عمره را تعلیق کرد؛ این تصمیم از اسفندماه سال قبل به اجرا گذاشته شد و همچنان ادامه دارد. مقامات ریاض روز گذشته مقررات تازه محدودیت تردد در این کشور را اعلام نمودند که اشاره شده است: تعلیق سفرهای عمره و زیارت ادامه خواهد یافت و باتوجه به وضعیت بهداشتی در کشور، بازنگری و ارزیابی های دیگری صورت خواهد گرفت.
عربستان اوایل اسفندماه به دنبال نگرانی از تشدید انتشار ویروس کرونا، با محدود کردن مرزهای هوایی، نخست عمره را برای زوار خارجی تعلیق کرد و سپس این مراسم برای شهروندان این کشور تعلیق شد.
برخلاف حج تمتع، عمره جزء فریضه های واجب مسلمانان نیست. ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال حادثه فرودگاه جده، این مراسم را تعلیق کرده است. مقامات حج ایران که از مدت ها قبل رایزنی هایی را برای ازسرگیری عمره آغاز نموده بودند قصد داشتند برای حضور ایرانیها در این مراسم، امسال جدی تر با عربستان وارد مذاکره شوند.
مراسم حج تمتع نیز طبق تقویم از اواخر تیرماه شروع می شود، با این وجود ریاض هنوز درباره برگزاری این مراسم تصمیم نهایی را نگرفته، اما از مسلمانان جهان خواسته فعلا اقدام نکنند. با نزدیک شدن موعد حج، کشورهای مسلمان از عربستان خواسته اند سریع تر تکلیف حج تمتع را مشخص نماید.



1399/03/07
19:32:23
5.0 / 5
2902
تگهای خبر: سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری