توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی؛

دستورالعمل سفر هوشمند اعلام گردید

دستورالعمل سفر هوشمند اعلام گردید به گزارش آثارنیوز دستورالعمل بهداشتی سفر هوشمند(سفر همراه سلامت)اعلام شد در این دستورالعمل برای هریك از بخش های در رابطه با سفر مواردی كه باید توسط مدیران تأسیسات گردشگری و گردشگران رعایت شود، ذكر شده است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، در دستورالعمل سفر همراه سلامت یا همان سفر هوشمند که توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی تهیه و تدوین شده، بر سلامت کارکنان و گردشگران همینطور رعایت موارد بهداشتی در تأسیسات گردشگری، ؛ مراکز اقامتی، رستوران ها و … تاکید گردیده است.
در این دستورالعمل که در ۱۲ ماده و یک تبصره به ۷ پیوست تهیه و تنظیم شده، آمده است:
نظر به ابلاغ مصوبه های اخیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بازگشایی مسیرهای رفت و آمد بین استان ها و شهرستان های کشور، ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از انجام سفرهای غیرضرور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و بهبود وضعیت سفرهای ضروری مردم، دستورالعمل شماره ۳ سفر هوشمند در روزهای بیماری کرونا به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود.
رویکرد کلی در این دستورالعمل و پروتکل های مربوطه، انجام هوشمندانه سفر با رعایت الزامات بهداشتی و سلامت است.
مرجع و اساس تهیه ضوابط و پروتکل های بهداشتی این دستورالعمل، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراکز اقامتی و حمل و نقل و ملاحظات عملیاتی مدیریت بیماری کووید ۱۹ در بخش اقامتی تهیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت مورخ ۲۱ مارس ۲۰۲۰ است.
در این دستورالعمل آمده که همه فعالان زنجیره سفر موظف به رعایت پروتکل ها و مقررات این دستورالعمل هستند؛ مسئولیت نظارت در سطح استان ها بر عهده اداره کل استان و نظارت عالیه بر عهده حوزه های ستادی وزارت است.
در بعضی از موارد این دستورالعمل که به مبحث اقلام بهداشتی پرداخته شده، بر وجود این اقلام در تأسیسات گردشگری تاکید گردیده است. همینطور اعلام شده که در هنگام برخورد با موارد مشکوک به بیماری در بین پرسنل از ادامه فعالیت او جلوگیری شده و بازگشت به کار منوط به عرضه گواهی سلامت از پزشک معتمد متخصص طب کار یا دیگر تخصص های اعلام شده است.
همچنین در صورت وجود مورد مشکوک بین مسافران اقلام مورد نیاز برای بهداشت فردی در اختیار وی قرار گرفته و از راه سامانه تلفنی بهداشت راهنمایی لازم گرفته شود.
در این پروتکل برای ایجاد فاصله ایمن بین گردشگران و کارکنان شاغل در تأسیسات گردشگری و حفاظت فردی گردشگران، پروتکل حمل و نقل زمینی و استفاده از خودرو های شخصی و خودرو های سواری بین شهری و، هواپیما، مراکز اقامتی، قطار رستوران، واحدهای پذیرایی بین راهی، موزه ها و … مواردی تاکید و سفارش شده است.
در این دستورالعمل همینطور یک چک فهرست نظارتی هم برای ناظران تعیین شده تا در زمان بازدید از تأسیسات گردشگری آنرا تکمیل کنند.

1399/02/20
03:22:54
5.0 / 5
2927
تگهای خبر: آموزش , اقامت , خودرو , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری