توسط سه پژوهشگاه فرهنگی كشور؛

همایش ملی نتایج كرونا بر میراث فرهنگی

همایش ملی نتایج كرونا بر میراث فرهنگی آثارنیوز: همایش نتایج كرونا بر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران از منظر علوم اجتماعی و مردم شناسی توسط پژوهشگاه های میراث فرهنگی، ارتباطات و علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انجام می شود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علیرضا حسن زاده عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا و تبدیل آن به یک همه گیری جهانی حوزه های مختلف از زندگی اجتماعی و عمومی مردم جهان و ایران را تحت تأثیر قرار داده است. این میان حوزه های مهم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع فرهنگی در دو صورت امروزی (کتاب و غیره) و سنتی آن تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفته اند.
دبیر علمی همایش ملی نتایج فرهنگی و اجتماعی کرونا بر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران اضافه کرد: باتوجه به این واقعیت ها، همایش مذکور فرصتی برای هم اندیشی در بررسی جوانب و جنبه های مختلف ظهور کرونا در ایران خواهد بود تا ضمن درک بهتر این مساله راهکارهای گوناگون برای مسائل موجود و آتی ارائه شود.
وی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به شرایط همه گیری کرونا و اصل فاصله گذاری اجتماعی، همایش مورد اشاره در چارچوب یک همایش صوتی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند چکیده و اصل مقالات خودرا در چارچوب فایل های صوتی برای دبیرخانه علمی همایش ارسال نمایند. در عین حال فایل های نوشتاری نیز قابل دریافت و نمایش خواهد بود. دبیرخانه همایش، فایل های نوشتاری را به صوتی تبدیل می کند.
مصطفی اسدزاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر اجرایی این همایش هم اظهار داشت: همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران» در شکلی مجازی برگزار می گردد و مجموعه مقالات آن در چارچوب «کتاب صوتی» منتشر خواهد شد. در فراخوان همایش محورهای این همایش و نشانی ارسال مقالات درج شده است. مهلت دریافت چکیده مقالات تا ۱۵ تیر ۹۹ و زمان دریافت اصل مقالات ۱۵ مرداد اعلام شده است. زمان برگزاری این همایش مجازی نیز ۱۳ شهریور ۹۹ برابر با روز ملی مردم شناسی خواهد بود.
فراخوان همایش و اطلاعات مربوط به آن در پایگاه های اطلاع رسانی سه پژوهشگاه یاد شده به آدرس های www.richt.ir، www.ihcs.ac.ir و www.ricac.ac.ir قابل دسترسی و مطالعه است.


منبع:

1399/02/08
14:12:45
5.0 / 5
3045
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ , كتاب , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری