مدیر شهر سازی سازمان منطقه آزاد ماكو مطرح كرد

بافت تاریخی ماكو در خطر نابودی

بافت تاریخی ماكو در خطر نابودی به گزارش آثارنیوز آذربایجان غربی مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماكو اظهار داشت: محدوده بافت تاریخی شهر ماكو با عنایت به ایرادات اولیه و جدی در تعیین محدوده، دارای مشكلات اساسی است كه ادامه این روند در بلندمدت، منجر به از بین رفتن بافت تاریخی اصلی خواهد شد.


آرش صادقیان در گفتگو ایسنا، با اشاره به اینكه در این خصوص سازمان منطقه آزاد ماكو با همراهی شهرداری و شورای شهر ماكو بررسی فوری مسائل بافت را در دستور كار قرار داده است، اضافه كرد: بخش هایی از محدوده بافت تاریخی ۱۳۴ هكتاری شهر ماكو، فی نفسه فاقد ارزش میراثی و تاریخی ویژه اند و بیشتر بعنوان بافت فرسوده و در بعضی نقاط به صورت مخروبه مطرح است.
وی اظهار نمود: از این جهت مشكلات گوناگونی برای مدیریت شهری بدلیل عدم امكان عرضه خدمات با عنایت به بافت بسیار متراكم و معابر بسیار تنگ و باریك بوجود آورده است و طبق ضوابط و قوانین بافت تاریخی، امكان تعریض آنها وجود ندارد.
مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی منطقه آزاد ماكو افزود: درحال حاضر ضوابط ساخت و ساز در این بافت به جهت تاریخی اعلام شدن آن به نحوی است كه باعث نارضایتی مستمر مردم و عدم همكاری آنها در این خصوص شده و شاهد افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی هم شده است و بیم آن می رود آن بخش های واقعی برخوردار از ارزش تاریخی هم تحت تأثیر سلبی از شرایط حاضر واقع شود.
وی با اشاره به پیگیری وضع موجود از میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور طی نامه های گوناگونی تصریح كرد: ضروریست در مورد تعیین تكلیف موارد فوق، سازمان میراث فرهنگی اقدام های جدی و سریعتر انجام دهد.



1399/02/03
13:22:04
5.0 / 5
2670
تگهای خبر: تاریخ , خدمات , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری