توسط میراث فرهنگی تهران انجام می شود؛

بررسی ورامین بعنوان شهر ملی شیشه ایران

بررسی ورامین بعنوان شهر ملی شیشه ایران به گزارش آثارنیوز معاون صنایع دستی تهران اظهار داشت: باتوجه به كارگاه های فعال شیشه و حضور هنرمندان برجسته در رشته های آبگینه و شیشه در شهرستان ورامین، پرونده این شهرستان بعنوان شهر ملی شیشه در دست بررسی می باشد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، پروانه حیدری معاون اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، با اعلان اینكه ملی شدن شهرها و روستاها در امتداد برندسازی، معرفی و ارتقای جایگاه صنایع دستی شهرستان های استان تهران انجام می شود، اظهار داشت: ثبت ملی شهرها و روستاهای استان تهران سبب می شود یك عزم همگانی و مدل مشاركتی با هم افزایی هنرمندان صنایع دستی و مسئولان شهری در تحقق جهش تولید در سال ۹۹ صورت گیرد.
وی اضافه كرد: تولیدات آبگینه بخش اعظمی از صادرات صنایع دستی در استان تهران را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده كه می توان با انجام یك كار برنامه ریزی شده شرایط رشد صادرات در رشته آبگینه را فراهم نمود.
معاون صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: بیش از ۲۰ كارگاه فعال صنایع دستی در رشته های شیشه فوتی، نقاشی روی شیشه و تراش شیشه در شهرستان ورامین در حال فعالیت هستند. بدین سان باتوجه به كارگاه های فعال شیشه و حضور هنرمندان برجسته در رشته های آبگینه و شیشه در شهرستان ورامین، پرونده این شهرستان بعنوان شهر ملی شیشه در دست بررسی می باشد.


منبع:

1399/02/01
13:53:46
5.0 / 5
3133
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری