سیاست یك بام و دو هوا در مسافرت های نوروزی

سفر جاده ای ممنوع، سفر هوایی و ریلی آزاد!؟

سفر جاده ای ممنوع، سفر هوایی و ریلی آزاد!؟ آثارنیوز: از یك طرف ورودی برخی شهرها و استانها به روی خودروی مسافران بسته شده و از جانب دیگر، هواپیما و قطار تخفیف هایی گذاشته اند كه وسوسه كننده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، با آن كه سیاست كلی كشور، كاهش سفر در تعطیلات نوروز است اما بنظر می رسد حساسیت ها در این زمینه بیشتر متوجه سفرهای جاده ای شده و برای حمل و نقل عمومی پروتكل خاصی تعریف نشده است، جز آن كه اعلام شده مسافران را قبل از سوار شدن تب سنجی می كنند و برخی از شركت های هواپیمایی و قطارهای مسافربری هم فیلم هایی از نحوه ضدعفونی ناوگان خود و چمدان های مسافران منتشر نموده اند كه این نقد از طرف صاحب نظران وارد شده چرا زودتر و در زمانی كه وزارت بهداشت به پروازهای چین آگهی داد، چنین نكردند و این سوال پرسیده شده كه آیا ایستگاه ها و محل تجمع مسافران، بیشتر از گذشته، پاك می شود؟
ناوگان عمومی درحال حاضر روزهای كم تقاضایی را تجربه می كند و توقف پروازها و قطارها در بعضی مسیرها بیشتر گویای جدی گرفتن وضع حساس كنونی از طرف مردم است تا آن كه برنامه خاصی برای كاهش حجم فعالیت این ناوگان در تعطیلات نوروز داشته باشند، آن چنان كه مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ اسفندماه از حجم بالای كنسلی بلیت قطار و سفرهای ریلی آگاهی داده بود. دبیر انجمن شركت های هواپیمایی هم گفته كه بیش از ۸۰ درصد پروازهای داخلی و سفرهای هوایی مردم برای تعطیلات نوروز كاهش داشته و به خاطر كمبود تقاضا پروازها در راه رشت و رامسر قطع شده و پرواز به استان مازندران هم كمتر شده و بعضی شركت های هواپیمایی هم در راه شیراز و اهواز پروازهایشان را متوقف كرده اند. محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ هم قبل از آغاز تعطیلات نوروز، از كاهش ۷۰ درصدی سفرهای مردم در حوزه های مختلف هوایی، جاده ای و ریلی آگاهی داده و اظهار داشته بود: بیش از ۵۰۰ هزار بلیت قطار و هواپیما تابحال كنسل شده است.
با این وجود بررسی ها نشان میدهد برخی شركت های ریلی و هواپیمایی با پیروی از همان اصل اقتصادی عرضه و تقاضا، قیمت ها را به شدت پایین آروده اند. این مطلب را دبیر انجمن شركت های هواپیمایی هم تایید كرده و گفته كه قیمت ها از حداقل نرخ مصوب هم كمتر شده است.
درحال حاضر قیمت مسیر هوایی یكطرفه مشهد حدود ۱۰۰ هزار تومان شده و با آن كه گفته می شود تقاضا كاهش یافته اما تعداد صندلی های خالی باقی مانده برای فروش در بعضی ساعات روز به كمتر از ۱۰ صندلی می رسد. چنین شرایطی برای مسیر اهواز، شیراز و اصفهان نیز صادق است.
وضعیت صندلی ها و قیمت پرواز تهران ـ مشهد در روز چهارم فروردین ماه


منبع:

1399/01/05
23:36:49
5.0 / 5
3761
تگهای خبر: پرواز , خودرو , زمینه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری