محدودیت های كرونا به جزیره كیش رسید

محدودیت های كرونا به جزیره كیش رسید آثارنیوز: به دنبال شیوع ویروس كرونا، جزیره كیش كه تا همین چند روز پیش روال معمول خودرا طی می كرد نیز اقدام به ایجاد محدودیت هایی كرده است؛ تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت، محدود شدن ساعت كار رستوران ها، تعطیلی رنت كارها و تعطیلی مقطعی ادارات و بانكهای دولتی و خصوصی همچون آنهاست.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، بیشتر از دو هفته از اعلام شیوع ویروس كرونا در ایران گذشته و هم اكنون حدودا در تمامی استانها موارد مبتلا به این ویروس گزارش شده است؛ جریانی كه سبب اعمال محدودیت و تعطیلی در بخش های مختلف كه محلی برای تجمع یا رفت و آمد مردم بودند، شد.
اما در شرایطی سفرهای مردم به حداقل رسید و برخی استانها اعلام نمودند كه از پذیرش مسافران نوروزی معذور هستند كه در این بین جزایر كیش و قشم بعنوان دو منطقه آزاد گردشگری نیز مورد توجه هستند.
منطقه آزاد كیش در ایام گذشته با بیان وضعیت خود اعلام نموده بود كه موردی از كرونا در آن مشاهده نشده ولی با این وجود در حالت آماده باش است؛ در عین حال كه با رعایت تمامی موازین بهداشتی و كنترل مبادی ورودی روال عادی در آن ادامه دارد.
اما امروز (چهارشنبه) با ستاندن تصمیماتی از طرف مسئولان منطقه آزاد كیش، محدودیت هایی در این جزیره نیز اعمال شده است. این در حالیست كه پیگیری آخرین وضعیت منطقه آزاد كیش از مسئولان مربوطه از این حكایت دارد كه طبق مصوبه شورای سلامت كیش، كلیه ادارات، شركت ها و نهادها، بانك ها، موسسات مالی، دولتی و خصوصی به جز خدمات بهداشتی و درمانی و امدادی جزیره كیش در روز شنبه همزمان با ۱۷ اسفند تعطیلست.
همین طور نمازهای جمعه و جماعت مساجد اهل تشیع و اهل تسنن موقتا" تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.
طبق این مصوبه مقرر شده كه ساعات كاری رستوران ها و كافی شاپ ها ظهرها از ساعت ۱۵ - ۱۲ و شب ها از ۲۳ - ۲۰ باشد و اداره اماكن منطقه ویژه انتظامی كیش بر رعایت محدودیت ساعت مصوب شده در شورای سلامت نظارت كرده و با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهد شد.
اما كلیه رنت كارهای جزیره (اجاره خودرو) از امروز تا اطلاع ثانوی كارهای خودرا تعطیل می كنند.
از دیگر تاكیدات این شورا بر این بوده كه شركت آب و برق كیش در شرایط فعلی از قطع انشعاب آب و برق مشتركین تا اطلاع ثانوی خودداری كند.
گفتنی است كه از هفته گذشته در جزیره قشم نیز محدودیت هایی اعمال شده بود كه طی آن تمامی مراكز تفریحی و گردشگری تعطیل شد و همچنان نیز تعطیلست.




منبع:

1398/12/15
19:08:51
5.0 / 5
3741
تگهای خبر: خدمات , خودرو , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری