كرونا ونیز را به شهر ارواح بدل كرد

كرونا ونیز را به شهر ارواح بدل كرد به گزارش آثارنیوز «ونیز» كه همواره با خیابان های مملو از توریست شناخته می شود، به دنبال لغو شدن سفرهای گردشگران به علت نگرانی از شیوع ویروس «كرونا»، به شهری خالی و ساكت تبدل شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورك تایمز، در سه ماه اخیر، گردشگری «ونیز» با شرایط سختی مواجه بوده است. در ابتدا سیل های مختلف گریبان «ونیز» را گرفت و حالا شیوع ویروس «كرونا» برای گردشگری این شهر دردسرساز شده است.
سیل های ماه نوامبر این شهر كه اغلب با موج های بلند همراه بودند، لغو شدن سفرهای بسیاری را به دنبال داشتند. حالا كه ایتالیا با بزرگ ترین آمار شیوع ویروس «كرونا» در خارج از آسیا دست و پنجه نرم می كند، گردشگری این شهر بار دیگر با لغو شدن سفر روبرو شده است.
با عنایت به اطلاعات منتشرشده از جانب «Associazione Venezia Albergatori» ـ اتحادیه متشكل از هتلداران محلی «ونیز» ـ در هفته اخیر ۵۰ درصد از سفرها به این شهر در هفته اخیر لغو شده اند.
«ویتورو بوناچینی»، مدیر این اتحادیه از وضعیت كنونی صنعت توریسم ونیز بعنوان شرایط غافلگیركننده و بحرانی یاد كرد.
«بوناچینی» تخمین می زند گردشگری ونیز از ماه نوامبر تابحال با ۸۰۰ میلیون یورو خسارت مواجه بوده است.
به قول او، از زمانی كه شیوع این ویروس از بیست و یكم فوریه آغاز شد، هتل های ونیز حدود ۷۰ درصد از گردشگران بین المللی خویش را از دست داده اند.
این شهر كه زمانی با مشكل ازدحام شدید گردشگران مواجه بود، حالا به طرز ترسناكی خالی است.
حالا حتی خیلی از نقاط محبوب «ونیز» هم خالی هستند و گردشگران معدودی در میدان «سن ماركو» این شهر دیده می شوند.
یك كارمند بخش پذیرش هتلی در ونیز می گوید: «اینجا شبیه فیلم های زامبی شده كه فقط یك نفر در خیابان های نیویورك قدم می زند. گردشگران از ترس مبتلا شدن به این ویروس سفرهایشان را تا ماه آوریل لغو كرده اند. اگر این شرایط یك ماه پابرجا باشد می توانیم با آن كنار بیاییم، اما اگر تا چند ماه ادامه داشته باشد، مردم شغل هایشان را از دست خواهند داد.»
تا روز پنجشنبه ۶۵۰ مورد مبتلا شدن به ویروس «كرونا» در ایتالیا به ثبت رسیده است. اغلب مبتلایان به این ویروس در منطقه «لمباردی» جایی كه در مجموع ۱۱ دهكده و شهر كوچك به صورت كامل قرنطینه شده اند، شناسایی شده اند.
اما چیزی كه «ونیز» را از سایر شهرهای ایتالیا متمایز می كند آن است كه این شهر حدودا به جز گردشگری هیچ منبع درآمد دیگری ندارد و هم اكنون هم با خسارات ناشی از لغو ۳۵ درصدی سفرها در ماه نوامبر به علت سیل دست و پنجه نرم كرده است.



1398/12/11
13:47:41
5.0 / 5
3901
تگهای خبر: سفر , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری