گذر مسافران مازندران از فیلتر ویروس یاب

گذر مسافران مازندران از فیلتر ویروس یاب آثارنیوز: مسافرانی كه قصد سفر به استان مازندران را دارند با برخی محدودیت ها همچون بسته بودن جاده ها، گرفتن تست ویروس از مسافران هنگام ورود به استان و عدم پذیرش مسافر در هتل مواجه خواهند شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، بعد از آنكه استاندار گیلان از سفر تعداد زیادی از تهرانی ها به این استان بعد از شیوع ویروس كرونا در پایتخت گلایه نمود، از روز ۶ اسفند ماه احمد حسین زادگان استاندار مازندران به فكر افتاده تا اقدامی پیشگیرانه در جهت انتقال ویروس از تهران به مازندران در پیش بگیرد. پایگاه های تست و سنجش كرونا از مسافران در مبادی ورودی استان دایر شده است. این یكی از مصوبات كارگروه پدافند غیرعامل بوده است تا این پایگاه ها با همكاری علوم پزشكی و راهداری برای تست مسافران وارده استان برای مقابله با انتشار ویروس كرونا دایر شود. ورودی های استان از سمت جاده هراز و كندوان بسته است اما در ورودی سوادكوه و رامسر پایگاه های بیماریاب مستقر شده اند مقرر است این پایگاه ها ورودی كیاسر از استان سمنان نیز برپا شود. سرنشینانی كه با خودرو وارد استان خواهند شد بعد از اطمینان از سالم بودن، برای خودروی خود برچسب سبز به مدلول مجوز ورود به استان دریافت می كنند. خیلی از مردم از این طرح استقبال كرده و خواستار انجام تست بیماری هستند. از طرف دیگر غیر از تعطیلی مراكز گردشگری و موزه ها در این استان، از فرمانداران خواسته شده تا شهرها را پایش كنند و برگزاری هرگونه جشنواره، رویدادهای مردمی و نشست هایی كه محل تجمع مردم است، تعطیل شود. جمشید سلطان مرادی، رئیس جامعه هتلداران استان مازندران به خبرنگار مهر اظهار داشت: به هتل های استان مازندران اعلام نموده ایم كه مسافران شهرهایی كه ویروس كرونا در آنها شیوع پیدا كرده مانند قم و یا مشهد و تهران را در هتل ها پذیرش نكنند این ممنوعیت تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: ما یك مورد فوتی در اثر ابتلاء به ویروس در شهرستان تنكابن داشته ایم كه آن هم مسافر بوده است تدبیری كه اندیشیده شده این بود كه گردشگران شهرهای دیگر را نپذیریم تا اینكه مراحل ضد عفونی هتل ها و مراكز اقامتی عملیاتی شود. این بخشنامه را دو روز قبل به همه هتل های استان اعلام نموده ایم.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیركل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفته است كه اسكان مسافران و زوار در زائرسراهای بقاع استان تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.
مجریان بعضی از مراكز اقامتی استان مازندران مانند خانه مسافرهای شهرستانهای محمودآباد، نور، نوشهر و چالوس و آمل هم اعلام نموده اند كه از پذیرش مسافر در این اقامتگاه ها معذور هستند. آنها این ممنوعیت را تا اطلاع ثانوی اعلام نموده اند.


منبع:

1398/12/09
23:05:29
5.0 / 5
3897
تگهای خبر: اقامت , جشنواره , خودرو , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری