رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران اعلام كرد:

ایرانیها پشت مرزها ماندند

ایرانیها پشت مرزها ماندند به گزارش آثارنیوز رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران در نامه ای به وزرای راه و میراث فرهنگی درباره عدم اجرای دستورات در خصوص لغو جریمه كنسلی پروازها و مشكل برگشت مسافران به ایران اطلاع داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، حرمت الله رفیعی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه ای به علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی نوشت: دفاتر مسافرتی به رغم تعطیلی فعالیت ها و زیان های هنگفت، همكاری خویش را برای رضایت گردشگران كه به علت حفظ سلامت با توقف پروازهای بین المللی برنامه سفر خویش را ابطال كردند، انجام داده اند. اما متأسفانه با وجود تاكید وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابطال بدون جریمه هزینه سفرهای هوایی، زمینی و ریلی كماكان شركت های هواپیمایی از اجرای این دستورالعمل خودداری می كنند.
دفاتر مسافرتی هم توان استرداد وجوه دریافتی از مسافران را بدون همكاری شركت های هواپیمایی و هتل های داخلی و خارجی ندارد. از طرفی بخشی از هزینه های سفر شامل ویزا، اقامت در هتل های خارجی یا هزینه بلیت پرواز، قطار و اتوبوس های خریداری شده برای سفرهایی كه مبدا و مقصد آن در خارج از ایران است می شود. اما این هزینه ها قابل استرداد به مسافران نیست. در بخشنامه معاون گردشگری هم این موارد مغفول مانده و عملاً دفاتر مسافرتی امكان استرداد این هزینه ها را به مسافران ندارند.
این پیشامدها یكی از نمونه های بارز شرایط فوق العاده به حساب می آید. امید داریم با تدبیر كارشناسی این وزارتخانه چنین مشكلاتی در اسرع وقت حل شود.
همچنین رفیعی در نامه ای دیگر به اسلامی وزیر راه و شهرسازی نوشت: پیرو مصاحبه مطبوعاتی شما و اعلام ضرورت استرداد بدون جریمه بلیت های سفر داخلی و خارجی تابحال اقدام عملی از جانب بعضی از شركت های هواپیمایی تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است. خواهشمند است دستور فرمائید اقدامات لازم در این حوزه صورت گیرد چون كه در غیر این صورت زمینه عملی اجرای دستور شما وجود نخواهد داشت.
مورد مهم دیگری كه نیازمند پیگیری سریع و صدور دستورات مقتضی از سوی شماست انتقال آبرومندانه و سریع شهروندانی است كه در فرودگاه های استانبول، دوبی و … سرگردان و بلاتكلیفند و متاسفانه شركت های هواپیمایی برخلاف كنوانسیون های بین المللی و قوانین مربوطه از انتقال این مسافران به ایران خودداری می كنند همین مساله سبب شده عزت و حقوق شهروندی هموطنان مان در خارج از كشور مورد تعدی قرار گیرد.


منبع:

1398/12/09
15:05:34
5.0 / 5
3873
تگهای خبر: اقامت , پرواز , خرید , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری