سنگ نگاره های تاریخی استرالیا در معرض خطرند

سنگ نگاره های تاریخی استرالیا در معرض خطرند به گزارش آثارنیوز بعد از آن كه یكی از محوطه های سنگ نگاره های تاریخی استرالیا در آتش سوزی های اخیر گرفتار آسیب های جدی شد، نگرانی هایی درباره آینده میراث فرهنگی بومی استرالیا مطرح گردیده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از آرت نت، هنر سنگ نگاره، هنری باستانی است كه شامل نقاشی، طراحی و حكاكی هایی می شود كه روی تخته سنگ صورت می گیرد. بعضی از قدیمی ترین نمونه های این آثار را در ایالت «نیو ساوت ولز» - جایی كه در ماه های اخیر شاهد آتش سوزی های مهیب بوده است - می توان یافت.
بدین سان آتش سوزی های اخیر استرالیا خیلی از نمونه های قدیمی سنگ نگاره ها را در خطر نابودی قرار داده است.
گمان می رود قدمت بعضی از سنگ نگاره هایی كه در ایالت «نیو ساوت ولز» قرار دارند به ۵۰۰ سال برسد.


یك استاد دانشگاه اعتقاد دارد از آن جا كه خیلی از سنگ نگاره ها در گذشته یا به شدت گرفتار آسیب شده یا كاملا از بین رفته اند، محوطه هایی همچون محوطه تاریخی- هنری ایالت «نیو ساوت ولز» بسیار نادر محسوب می شوند.
از آن جا كه خیلی از محوطه های شمال سنگ نگاره های تاریخی ایالت «نیو ساوت ولز» به صورت كامل شناسایی نشده اند، ازاین رو میزان خسارت واردشده به این آثار را نمی توان دقیق محاسبه كرد.
«مارك مور» كه استاد دانشگاه «نیوانگلند» و یكی از افرادی است كه محوطه های صدمه دیده «نیو ساوت ولز» را مورد بررسی قرار داده است، می گوید: «این محوطه ها در مقابل آتش سوزی های بعدی بسیار صدمه پذیر هستند؛ گرچه پیش از این به علت خشكسالی های اخیر گرفتار آسیب هایی شده بودند. از آن جا كه چمن یا پوشش گیاهی ضخیم در این منطقه وجود ندارد، این صخره ها در گوشه و كنار در معرض هوا قرار گرفته اند.»
روند ارزیابی خسارت های واردشده به آثار هنر صخره ای استرالیا همچنان ادامه دارد.



1398/11/16
13:25:42
5.0 / 5
4479
تگهای خبر: باستانی , تاریخ , طراحی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری