نگاهی به گردشگری یكی از كشورهای همسایه؛

ازبكستان بیشتر از ۶ میلیون توریست دارد

ازبكستان بیشتر از ۶ میلیون توریست دارد آثارنیوز: طبق آمارها و گزارشات منتشرشده، بیشتر از 6 میلیون و 700 هزار نفر در سال 2019 و حدود 5 میلیون نفر در سال 2018 به ازبكستان سفر كرده اند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، اخیرا مراسمی با عنوان كارایی اصلاحات در حوزه اجتماعی و اقتصادی در سال ۲۰۱۹ و چشم انداز آن در سال ۲۰۲۰، با حضور رئیس كمیته دولتی توسعه گردشگری در مركز تجاری «پایتخت» شهر تاشكند اجرا شد.
در این مراسم آمار تفصیلی حوزه گردشگری و همین طور اطلاعات درباره كارهای انجام شده در راه توسعه حوزه توریستی و بخش های خاص جهانگردی، توسعه زیرساخت های حمل و نقل، همكاری با نمایندگی های خارجی جهت جذب سرمایه گذاری، توسعه زیرساخت های جهانگردی در مناطق مختلف كشور و همكاری با كارآفرینان در سال ۲۰۱۹ ارائه شد.
طبق آمار انتشار یافته، در سال ۲۰۱۹ بیشتر از ۶.۷۴۸.۵۰۰ نفر و در سال ۲۰۱۸ حدود ۵.۳۴۶.۲۰۰ نفر به ازبكستان سفر كرده اند. بیشتر گردشگر ها به ترتیب از قزاقستان، تاجیكستان، قرقیزستان، تركمنستان، روسیه، تركیه، افغانستان، چین، كره جنوبی و كشور هند بوده اند. ۸۱.۸ درصد از كل گردشگران برای دیدار و زیارت اقوام و دوستان و ۱۵.۵ درصد با هدف تفریح به این كشور رفته اند.
در زمینه همكاری در صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۹، بیشتر از ۱۶۰ نماینده و ۳۰رسانه از كشورهای آمریكا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، چین، اندونزی، روسیه و غیره برای ارتقای ظرفیت های جهانگردی ازبكستان به این كشور سفر كرده اند.
در كنار روش های كلاسیك برای ترویج صنعت گردشگری ازبكستان برنامه های مدرن و جدید در تبلیغات نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است. از آن جمله برگزاری مراسم معرفی ظرفیت های گردشگری ازبكستان از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ آذر در میدان شیبویا توكیو (ژاپن) ۱۳۹۸ و یك ویدئو درباره امكانات جهانگردی در ازبكستان نمایش داده شد.
با توجه به اهمیت جشنواره های تفریحی فرهنگی و اجتماعی گوناگون برای جذب توریست به ازبكستان، از شروع سال قبل بر طبق خاصیت های مناطق مختلف كشور، جشنواره های مختلفی برگزار شد؛ خصوصاً نخستین جلسه جهانگردی زیارتی در بخارا، فستیوال هنری موسیقی بخشی در ترمذ، نشست دیرینه شناسی (استان سرخان دریا)، جشن های پهلوانی (استان خوارزم)، مسابقات اتوموبیل رانی " مویناك"، جشنواره موسیقی "عناصر" (جمهوری قراقالپاقستان)، فروشگاه توریستی كشورهای مستقل مشترك المنافع (استان سمرقند)، انجمن ژئوتوریسم، جشنواره انار (استان قشقه دریا)، فستیوال موسیقی الكترونیك، جشنواره غذا، كنگره جهانی ذی نفعان و تأثیر گذران (تاشكند).
این گزارش توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشكند تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است.


منبع:

1398/10/30
13:42:27
5.0 / 5
4594
تگهای خبر: اندونزی , تاریخ , توریست , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری