شناسایی 30 منطقه هدف گردشگری در استان مركزی

شناسایی 30 منطقه هدف گردشگری در استان مركزی به گزارش آثارنیوز ایسنا/مركزی معاون گردشگری استان مركزی با اشاره به اینكه 30 منطقه هدف گردشگری در استان شناسایی شده است، بیان كرد: این نقاط شامل مناطقی چون منطقه تخت سادات، سراب های شازند، تالاب میقان، آبگرم محلات و... می شود كه در ابتدای امر باید زیرساخت های گردشگری در آنها برقرار شود.


سید حسن حسینی در گفت و گو با ایسنا، بیان كرد: در ۹ ماهه امسال ۶۰ هزار و ۳۵۷ نفر از نقاط گردشگری استان بازدید كرده اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد نشان میدهد.
وی با اشاره به ظرفیت های متنوع استان مركزی در حوزه گردشگری همچون گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و... اضافه كرد: یكی از برجسته ترین نقاط گردشگری استان مركزی غار چال نخجیر است كه سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می كند
حسینی اظهار داشت: میراث فرهنگی استان درصدد تامین زیرساخت های گردشگری همچون آب آشامیدنی، پاركینگ، روشنایی، راه دسترسی، نصب دوربین مدار بسته، فضاسازی مناسب و... است تا ماندگاری توریست در این منطقه افزایش یابد.
وی شهرستان های محلات و دلیجان را بواسطه پتانسیل های گوناگون گردشگری، مناطق هدف گردشگری برشمرد و اضافه كرد: در كنار غار چال نخجیر، باغات گل و آبگرم محلات، ابنیه تاریخی این دو شهرستان و مناطق طبیعی همچون ظرفیت هایی هستند كه گردشگران بسیاری را در این دو شهرستان میزبانی می كنند.
وی با اشاره به اینكه تالاب میقان جزو مناطق چهارگانه حفاظتی است و توسعه گردشگری در این منطقه زمانبر خواهند بود و پیش از هر اقدامی باید شرایط این منطقه برای گردشگری لحاظ شود، همین طور برای جذب توریست در منطقه آبگرم محلات نیز باید سرچشمه واگذار شود چونكه اگر آبگرم در دسترس نباشد مسلما سرمایه گذار جلب نمی گردد.
حسینی افزود: یكی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان مركزی موزه ها هستند كه از شروع سال تا اختتام آذرماه 32 هزار و 250 نفر از این اماكن بازدید داشته اند. این میزان در مدت مشابه سال قبل 23 هزار و 400 نفر بوده است.




منبع:

1398/10/23
14:07:55
5.0 / 5
4448
تگهای خبر: تاریخ , توریست , دوربین , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری