در گزارش آثارنیوز مطرح شد؛

شانزده اثر دیده نشده از دوران اسلامی در سعدآباد به نمایش درمی آید

شانزده اثر دیده نشده از دوران اسلامی در سعدآباد به نمایش درمی آید به گزارش آثارنیوز ۱۶ اثر سفالین برگزیده از آثار دوران اسلامی كاخ موزه سعدآباد كه تاكنون دیده نشده اند، در چارچوب نمایشگاهی با عنوان خط و خاك بزودی در این موزه به نمایش در می آیند.



سحر فروزان پور مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی شاپور در شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشگاه «خط و خاك» با محوریت نمایش ۱۶ اثر سفالین برگزیده از دوران اسلامی كه تاكنون دیده نشده بودند، بزودی در كاخ موزه سعدآباد برپا می شود.
وی اضافه كرد: بدین سان این نمایشگاه با حضور مسؤلان وزارت میراث فرهنگی همچون معاون میراث فرهنگی، مدیركل امور موزه ها و مدیر موزه تاریخ تجارت جندی شاپور روز ۱۸ دی از ساعت ۱۵ در موزه ظروف سلطنتی كاخ سعدآباد كار خویش را آغاز می كند و تا روز ۲۷ دی هم برپا خواهد بود.
مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی شاپور افزود: در این مدت هم یك پنل تخصصی درباره نقش حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی توسط موزه های خصوصی كشور با حضور زاهدی از اداره كل موزه های كشور و عظیمی كارشناس سال یابی سفال از پژوهشكده مرمت و كرم میرزایی مدیر موزه دوران اسلامی موزه ملی ساعت ۱۵: ۳۰ روز افتتاحیه نمایشگاه، در تالار خلیج فارس موزه ظروف سلطنتی برگزار می شود.
فروزان پور اظهار داشت: موزه تاریخ تجارت جندی شاپور كه یكی از موزه های آثار تاریخی است، بعنوان موزه برتر در حوزه حفاظت و مرمت معرفی شده و این نخستین نمایشگاه موزه خواهد بود.

1398/10/09
21:31:17
5.0 / 5
4351
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , فرهنگ , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری