دستگیری سه حفار غیرمجاز در حین حفاری در سمنان

دستگیری سه حفار غیرمجاز در حین حفاری در سمنان آثارنیوز: ایسنا/سمنان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از دستگیری سه حفار غیرمجاز در سمنان آگاهی داد.


ابوالقاسم كربلایی غلامی اظهار نمود: طبق گزارش دوستداران میراث فرهنگی درباب حفاری در سمنان، پرسنل یگان حفاظت به محل مذكور اعزام و طی اقدام عملیاتی 3 نفر از حفاران غیرمجاز را در حین حفاری جهت بدست آوردن اشیای عتیقه كه نافرجام ماند، دستگیر و ادولات حفاری توقیف گردید.
وی افزود: بعد از هماهنگی با مقام محترم قضائی و تشكیل پرونده به كلانتری 11 فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان عرضه شدند و سوژه بوسیله واحد حقوقی اداره كل در حال پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: هموطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خودرا با حفظ امانت داری از سامانه خبری به شماره تلفن 31705 اعلام كنند تا همكاران ما در كمترین زمان بعد از تأیید صحت و سقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل بازگشت كنند.
كربلایی غلامی اظهار داشت: صیانت از میراث فرهنگی در استان سمنان به سبب گستردگی و پراكندگی آثار نیازمند مشاركت همه جانبه هموطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یادآوری كرد: برمبنای ماده 562 قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و كاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتكب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیا مكشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محكوم می شود.




منبع:

1398/10/09
13:27:43
5.0 / 5
4423
تگهای خبر: بنا , تاریخ , حقوقی , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری