فرماندار سروآباد:

سالانه 800 هزار نفر توریست به اورامان سفر می كنند

سالانه 800 هزار نفر توریست به اورامان سفر می كنند به گزارش آثارنیوز فرماندار شهرستان سروآباد اظهار داشت: توسعه گردشگری شهرستان سروآباد در دهه اخیر رونق گرفته و سالانه بالغ بر 800 هزار نفر مسافر به این شهرستان سفر می كند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، كامیار میرزایی امروز( ۲۹مهر) در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: شهرستان سروآباد با ۴۵ هزار نفر جمعیت، متشكل از دو بخش اورامان تخت و مركزی و همین طور شامل دو شهر سروآباد و اورامان است.
وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در امتداد رونق گردشگری در شهرستان سروآباد، اضافه كرد: گردشگری توریستی، خانه بهداشت، خانه مسافر، واحد بین راهی، اقامت گاه بوم گردی و تقویت زیرساخت ها همچون اقدامات انجام شده در شهرستان سروآباد است.
فرماندار شهرستان سروآباد، ذكر كرد: توسعه گردشگری سروآباد در دهه اخیر رونق گرفته و سالانه بالغ بر ۸۰۰هزار نفر مسافر به این شهرستان سفر می كنند، این امر سبب رونق صنایع دستی، توسعه مسافرخانه، هتل و مشاغل وابسته به آن شده و همین طور باعت افزایش اشتغالزایی قابل توجه و مهاجرت معكوس در بخش اورامان شده است.
میرزایی با اشاره به عملكرد اجرایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی از سال ۹۲ تاكنون، بیان كرد: در تمامی روستاهای هدف بالای ۲۰ خانوار، مطالعه طرح صورت گرفته و ۱۱روستا نیز بازبینی شده است.
فرماندار شهرستان سروآباد، با اشاره به اجرای آسفالت از قیر یارانه ای و رایگان در این شهرستان، ذكر كرد: تا كنون در مجموع دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان عملیات آسفالت در شهرستان سروآباد صورت گرفته است.
وی افزود: در امتداد طرح ویژه بهسازی مسكن روستایی از سال ۹۲ به تعداد ۲۲۸ واحد مسكونی عقد قرار داد بانكی انجام شده كه بالغ بر دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان بوده است.
فرماندار شهرستان سروآباد، اشاره كرد: تعداد ۶۰ روستا تحت پوشش خدمات آبفار، ۸۴ درصد شاخص بهره مندی از آبشرب سالم و بهداشتی و تعداد انشعابات خصوصی نصب شده بیشتر از ۱۳ هزار عدد، اقدامات انجام شده توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان سروآباد بوده است.
میرزایی باتوجه به اینكه شهرستان سروآباد در طرح گسل زلزله قرار گرفته است بیان كرد: در امتداد بازسازی واحدهای لطمه دیده از زلزله آبان ماه سال ۹۶، به ۲۱۵ واحد تعمیر شده، مبلغ دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۴۳۰ میلیون تومان كمك بلاعوض تخصیص یافته است.
وی افزود: تعداد ۹ واحد احداثی با مبلغ دو میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان تسهیلات و ۴۴۵ كمك بلا عوض به شهرستان سروآباد تخصیص یافته است.
فرماندار شهرستان سروآباد، عنوان كرد: بنیاد علوی جهت محرومیت زادیی سروآباد را جزء شهرستان های محروم شناسایی كرده كه خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی به اشتغال و توسعه سروآباد تخصیص داده شده است.
میرزایی بیان كرد: راه اندازی و فعال كردن بخش دیالیز در بیمارستان شهید چمران، فعال بودن ۴۲ واحد خانه در سطح بیمارستان، تجهیزات خانه بهداشت، فعال بودن پنج واحد آزمایشگاه و هفت واحد دندان پزشكی اقدامات انجام شده توسط بنیاد علوی در شهرستان سروآباد بوده است.
وی با اشاره به اینكه خدمات خوبی در حوزه گاز رسانی شهرستان سروآباد انجام گرفته است، اضافه كرد: هم اكنون اشتراك پذیری شهری در این شهرستان، سه هزار و ۱۸۰ و روستایی ۱۲هزار و ۶۴۵ اشتراك است و در كل تعداد ۶۴روستا گازدار و تعداد ۹ روستا فاقد گاز هستند.
میرزایی اشاره كرد: دوره های آموزشی و همایشی در امتداد توسعه سروآباد با جامعه هدف در این شهرستان برگزار شده است.
وی تصریح كرد: امسال با همكاری جهادكشاورزی در روستای "دله مرز" جشنواره انار برگزار می گردد.




منبع:

1398/07/29
23:15:02
5.0 / 5
4481
تگهای خبر: آموزش , اقامت , توریست , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری