ذوالفقاری: مرز خسروی از فردا باز می شود

ذوالفقاری: مرز خسروی از فردا باز می شود به گزارش آثارنیوز رئیس ستاد مركزی اربعین با اشاره به اینكه از فردا مرز خسروی برای تردد زائرین باز می شود، اظهار داشت: از روز شنبه تردد از مرزها با برگه تردد امكان پذیر است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری امشب در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به اینكه هیچ برآورد دقیقی از میزان زائرین اربعین نمی توان داد، اظهار نمود: امسال ابتدا روادید مجانی شد و سپس از اول محرم تا آخر صفر روادید لغو شد و همین مسئله باعث افزایش تعداد زائرین می شود. تا الان حدود دو میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام كرده اند ولی تعداد زائرین بین سه تا چهار میلیون نفر تخمین زده می شود.
ایشان در ادامه تصریح كرد: بعد لغو روادید تقاضای گذرنامه افزایش یافت و چهار برابر شد. ما با عراق توافق كردیم كه به جای گذرنامه، برگه تردد صادر نماییم و از روز شنبه تردد از مرز با برگه تردد هم صورت گیرد. باید به اطلاع زائرین برسد كه تردد با برگه از روز شنبه امكان پذیر است و زودتر به مرز نروند چونكه دولت عراق هم باید برای انجام امور مرزی با برگه تردد، خویش را آماده كند.
ذوالفقاری همینطور افزود: كسانی كه درخواست گذرنامه می كنند باید تمام مدارك را تحویل دهند و نیروی انتظامی تا جایی كه بتواند گذرنامه صادر می كند و اگر فرصت صدور گذرنامه كافی نبود، برگه تردد صادر می كند و گذرنامه بعدا به آدرس افراد ارسال می شود.
معاون امنیتی انتظامی وزارت كشور با اشاره به اینكه تابحال 45هزار نفر از مرز مهران عبور كرده اند، خاطرنشان كرد: دیشب عراق اعلام نمود به علت وقوع ناآرامی های بغداد، زائرین از خسروی عبور نكنند تا مشكل آنها حل شود. هم اكنون تردد در مرز مهران، شلمچه و چذابه در حال انجام می باشد. به هر حال ما مسئولیت داریم تا امنیت زائرین را تامین نماییم البته نمی خواهیم برای حركت زائرین هم مشكل ایجاد نماییم اما تامین امنیت در داخل عراق با دولت این كشور است. وضعیت عراق از ظهر امروز رو به ثبات است. اگر دولت عراق اعلام نماید مشكلی پیش آمده است، ما توجه می نماییم ولی تا الان دولت عراق و سفارت ما در بغداد مشكلی گزارش نكرده اند. فعلا تردد از مرز خسروی به علت ناآرامی در عراق صورت نمی گیرد. استاندار كرمانشاه الان اعلام نمود از فردا مرز خسروی باز شده و تردد زائرین از این مرز انجام می شود.
ذوالفقاری درباره برنامه ریزی ها برای سهولت حمل و نقل زائرین، اظهار داشت: ما كاپوتاژ را محدود كردیم تا تردد اتوبوس ها راحت تر صورت گیرد. پاركینگ ها را اضافه كردیم تا افراد بتوانند با وسایل شخصی به مرز بیایند. همینطور اتوبوس برای جابجایی زائرین از پاركینگ ها تا مرز در نظر گرفته ایم. برای شرایط بحرانی برای حمل و نقل هم پیشبینی لازم را داریم. اگر با تجمع زائرین در مرز مواجه شدیم، زائرین را در مساجد و حسینیه ها منتقل می نماییم و آنها را در این اماكن به صورت موقت مستقر می نماییم تا زائرین در مرز روی زمین نمانند. امیدواریم با توزیع زمان سفر، با مشكل تردد زائرین مواجه نشویم.
رئیس ستاد اربعین با اشاره به اینكه نرخ پاركینگ ها افزایش نیافته است و اگر كسی تخلف كرد، زائرین می توانند به ما گزارش بدهند، افزود: ما در ستاد اربعین نرخ بیمه زائرین را در این ایام كاهش داده و از 38هزار تومان به 22هزار تومان رسانده ایم در واقع ما نرخ بیمه را تعیین نكرده ایم بلكه نرخ بیمه را كاهش داده ایم. دیوان محاسبات و بازرسی كل كشور در جلسه بررسی قیمت بیمه حضور داشته اند. تعهدات بیمه را از 20كیلومتری مرز به 50كیلومتری مرز گسترش داده ایم. بیمه گران در همه بیمارستان های عراق حضور دارند. در كنسولگری ها و موكب ها هم حضور دارند. اگر بیمه گرها هم در این اماكن نبودند زائرین مدارك پزشكی خویش را به ما ارائه نمایند تا هزینه خویش را دریافت نمایند. ما هزینه بیمه را كاهش و تعهدات را افزایش داده ایم. یك ریال از بیمه برای سازمان های دولتی هزینه نمی گردد. بیمه یك لزوم است ولی اگر كسی خویش را بیمه نكرد، بعدا توقعی نداشته باشد.

/


1398/07/12
20:16:04
5.0 / 5
4786
تگهای خبر: بیمه , سفارت , سفر , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری