كشف عتیقه های متعلق به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در خیابان منوچهری بعلاوه عكس

كشف عتیقه های متعلق به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در خیابان منوچهری بعلاوه عكس به گزارش آثارنیوز ماموران پلیس با دستگیری یكی از فروشندگان عتیقه در خیابان منوچهری ده ها قطعه اشیای متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد مسیح را كشف و ضبط كردند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا روز شنبه ماموران كلانتری ۱۰۹ بهارستان از فعالیت غیر قانونی فردی در خرید و فروش اشیای عتیقه در محدوده خیابان منوچهری با خبر شده و برای رسیدگی به مبحث وارد عمل شدند. در جریان تحقیقات آنان مشخص شد كه گزارش واصله به كلانتری صحت داشته و این فرد در ارتباط با خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت دارد.
در همین راستا رسیدگی به مبحث در دستور كار ماموران قرار گرفت و در تحقیقات تكمیلی آنان مشخص شد كه مردی حدودا ۴۰ ساله در یكی از پاساژهای خیابان منوچهری فعال است و در كنار كسب و كار خود مبادرت به فروش غیرمجاز اشیای عتیقه هم كرده است كه نتایج این تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفته و با دریافت مجوزهای لازم، تیمی از ماموران كلانتری ۱۰۹بهارستان عملیات خود برای دستگیری این فرد را آغاز كردند.
در ادامه ماموران با حضور در محل فعالیت این فرد، برخی از اشیا عتیقه را كشف كرده و متهم را هم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل كردند كه این فرد در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اقرار و ادعا كرده كه بیشتر از ۱۵ سال كه در امر خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت می كند.
این فرد همینطور در ادامه بازجویی ها به ماموران اظهار داشت كه اشیای عتیقه را به قیمت میلیون ها تومان به خریداران و مجموعه داران فروخته است. در بازرسی از مغازه این فرد هم بیشتر از ۵۰ عدد سكه، ۱۶ عدد گرز، سر تبر، جمجمه های كوچك حیوانات، مجسمه سر اژدها، گلدان های قدیمی، هشت عدد دستبند و جاشمعی های قدیمی و.. كشف و ضبط شد.
اشیای مكشوفه به كارشناسان میراث فرهنگی نشان داده و مشخص شد كه قدمت این اشیا مربوط به هزاره اول و دوم قبل از میلاد مسیح است و جنس آن هم مفرغ است كه احیانا در حفاری های سال های گذشته در محدوده استان لرستان كشف شده است.












1398/07/09
22:30:41
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: خرید , فرهنگ , فروش , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری