توسعه دپارتمان هنر اسلامی موزه لوور

توسعه دپارتمان هنر اسلامی موزه لوور به گزارش آثارنیوز موزه لوور پاریس، از دپارتمان هنرهای اسلامی خود بعد از اتمام پروژه توسعه و بازسازی رونمایی نمود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از نشنال، این پروژه بازسازی و توسعه با حمایت مالی یك موسسه خیریه سعودی صورت گرفت. همچون تغییرات صورت گرفته به ایجاد ورودی های جدید و یك نمایشگاه جدید موقتی برای نمایش آثار هنر اسلامی می توان اشاره نمود.
مدیر موزه لوور در ارتباط با این پروژه توسعه و بازسازی بیان كرد: « امیدواریم به واسطه این تغییرات میزبان بازدیدكنندگان بیشتری باشیم و بتوانیم برای علاقه مندان این بخش از موزه مفاهیم اولیه برای درك این میراث هنری كه در موزه لوور به امانت گذاشته شده را فراهم نماییم.»
این نخستین بار نیست كه مؤسسه خیریه «ولید بن طلال» مبلغی را بعنوان كمك مالی به موزه لوور اهدا می كند. این مؤسسه در سال ۲۰۰۵ هم ۲۳ میلیون دلار برای كمك به ساخت دپارتمان هنرهای اسلامی به موزه لوور اهدا كرد.
طبق اطلاعات انتشار یافته دروبسایت موزه لوور، دپارتمان هنر اسلامی جدیدترین دپارتمان این موزه به حساب می آید كه در سال ۲۰۰۳ بنا شد و در سپتامبر سال ۲۰۱۲ هم توسعه داده شد و رسما شروع به كار كرد. در سال ۱۸۹۳ بود كه برای نخستین بار یك بخش در موزه لوور به "هنر اسلامی" اختصاص داده شد. در سال ۱۹۰۵ هم برای نخستین بار یك اتاق مجزا در دپارتمان هنرهای تزئینی این موزه به هنر اسلامی اختصاص داده شد.
دپارتمان هنر اسلامی موزه لوور هم اكنون ۳، ۰۰۰ اثر را به نمایش می گذارد كه از اسپانیا تا هند به این مكان منتقل شده اند. قدمت این آثار به قرن هفتم تا نوزدهم میلادی باز می گردد.
این دپارتمان كه از آثار هنری و باستانی را در كنار یكدیگر نگهداری می كند، تاثیرات هنر اسلامی بر سبك های مختلف هنر و نحوه تكامل آن در طول زمان را برای بازدیدكنندگان به نمایش می گذارد.
در مجموع بیشتر از ۱۴، ۰۰۰ اثر در این دپارتمان نگهداری می شود.



1398/06/23
21:20:04
5.0 / 5
4639
تگهای خبر: باستانی , بنا , سایت , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری