موافق وزیر پیشنهادی گردشگری

سالك: برنامه های مونسان ۵۶ درصد با اسناد بالادستی منطبق بوده است

سالك: برنامه های مونسان ۵۶ درصد با اسناد بالادستی منطبق بوده است به گزارش آثارنیوز، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از عملكرد دوساله مونسان در سازمان میراث فرهنگی اشاره كرد: برنامه های مونسان 56 درصد با بیانات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تطبیق داشته است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام احمد سالك در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، اظهار نمود: باید دقت كنیم كه فعالیت های مونسان از دو سال قبل در این عرصه مطلوب بوده است. در این خصوص در قانون پنج ساله ششم توسعه به كاربرد اقتصادی و كاربرد فرهنگی میراث فرهنگی اشاره شده است كه این مساله در تمامی برنامه های آقای مونسان مورد توجه بوده است.
وی افزود: در كنار توجه به فعالیت های اقتصادی و فرهنگی در این عرصه باید به آموزش گردشگران در درون این دو محور توجه كرد، چونكه ذهنیت توریستهای خارجی پیش از سفر به كشور ما به سبب شیطنت های استكبار جهانی و فضاسازی ها ذهنیت خوبی نیست ولی هنگامی كه از ایران دیدن می كنند خود سفیران جمهوری اسلامی و انقلاب در جهان می شوند و اینگونه می توانیم برنامه های انقلاب را در جهان گسترش دهیم.
سالك با بیان این كه وزارتخانه میراث فرهنگی حافظ میراث كهن كشور و حافظ انقلاب اسلامی است، اظهار نمود: همان گونه كه مقام معظم رهبری فرمودند باید در بخش اقتصادی بگوییم كه درآمد گردشگری در كشور ما چند برابر درآمد حاصل از فروش نفت خام است. ۱۲۹ هزار و ۹۹ شغل در این عرصه به وجود آمد و بالغ بر ۶۱۳ میلیارد ارزآوری در این خصوص داشته ایم.
وی افزود: ما جزو ۱۰ كشور توریستی جهان هستیم. ۲۸۱۵ اثر ملی ثبت گردید. بر طبق سیاست اقتصاد مقاومتی، میراث فرهنگی در جایگاه یك ظرفیت درآمدزا مورد توجه قرار گرفته است. آقای مونسان در این عرصه حاشیه ها را كاهش داده و سبب كم شدن رانت شده است و در افزایش اشتغال گام های موثری برداشته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درانتها افزود: بر طبق آماری كه در اختیار نمایندگان قرار گرفته است برنامه های آقای مونسان ۵۶ درصد با برنامه های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی و ۳۲ درصد با برنامه های ابلاغی دولت، برنامه ششم توسعه و اسناد دیگر مرتبط بوده است. سوژه حائز اهمیت دیگر افتتاح ۲۰۹ پروژه و ۱۴۲۵ واحد بوم گردی در این عرصه بوده است.




منبع:

1398/06/12
18:52:10
5.0 / 5
4097
تگهای خبر: آموزش , توریست , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری