به نام طلسم در سراسر آسیا شناخته می شود

به نام طلسم در سراسر آسیا شناخته می شود آثارنیوز: سنگ كهربا یكی از اولین سنگ هایی بود كه بعنوان طلسم در سراسر آسیا از آن استفاده می شد؛ این سنگ به سبب رنگ طلایی طبیعی خود حاوی انرژی خورشیدی است و به اسامی امبر، سنگ چشم، طلای بالتیك، كوپال، گلسوم، سنگ خورشید و گلسوم نیز شهرت دارد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سنگ «كهربا» بوسیله پروسه فسیل سازی رزین درخت تشكیل می شود. این سنگ در واقع صمغ درختان سوزنی از گونه كاج در جنگل هایی است كه بعدها زیر آب رفته و بعد از حداقل 50 میلیون سال سخت شده و هم اكنون بعنوان «كهربا» شناخته می شود.
كهربا به سبب جنس نرم و چسبناكی كه دارد اغلب حاوی تركیبات گیاهی و حیوانی مانند پشه و سایر حشرات است؛ عمر بیشتر كهرباهای جهان چیزی بین 30 تا 90 سال است و تصویری از جهان قبل از تاریخ را برای ما به تصویر می كشد.
كلمه كهربا از واژه فارسی میانه «عنبر» گرفته شده است و در طول قرن چهاردهم از واژه كهربا بجای عنبر برای اشاره به سنگ جواهری استفاده شد چونكه در ابتدا از این واژه برای توصیف ماده ای سخت و مومی كه در روده نهنگ عنبر قرار داشت، استفاده می شد.
كهربا و عنبر به این علت كه هر دو در ساحل یافت می شوند اغلب با یك دیگر اشتباه گرفته می شوند؛ عنبر به سبب تراكم كم بر روی آب شیرین شناور می شود و سنگ كهربا فقط بر روی آب شور شناور می ماند.
یونانیان در گذشته سنگ «كهربا» را سنگ برق نیز می نامید چونكه در این سنگ به واسطه سایش با پارچه و... الكتریسیته ثابت به وجود آمده و خاصیت مغناطیسی پیدا می كند، هم چنین در بعضی از افسانه ها این سنگ به «اشك وال ها» و «طلای دریاها» نیز یاد شده است.
كهربا به رنگ های زرد، نارنجی، قهوه ای و سفید یافت می شود كه رنگ زرد طلایی این سنگ از رزین سخت درختان كاج همیشه سبز تولید می شود.
منبع اصلی سنگ «كهربا» در روسیه قرار دارد، البته این سنگ در منطقه بالتیك نیز یافت می شود كه كهربای طلایی آن شهرت بالایی دارد؛ هم چنین ذخایر این سنگ در كشورهای ایتالیا، رومانی، برمه، چین، كانادا، جمهوری دومینیكن، ژاپن و آمریكا نیز وجود دارد.
ساختار سنگ كهربا بر خلاف بیشتر سنگ ها كه ساختاری كریستالی دارند، غیرمتبلور و بی نظم است و از شایع ترین گونه های كهربا می توان به كهربای بالتیك، كهربای استخوانی و كهربای دومینیكن اشاره نمود.
برخی معتقدند كه سنگ «كهربا» سنگ قدرتمندی است و برای شفادهی جسم از آن استفاده می شود، برای درمان آسم، مشكلات تنفسی و درمان بیماری های پوستی موثر است و در تسكین اعصاب و حفاظت نقش دارد.
عده ای نیز اعتقاد دارند كه این سنگ به دردهای ناحیه گلو، چشم، گوش و زكام كمك می نماید، عملكرد كبد و تیروئید را كنترل كرده و به درمان التهاب های ناحیه زانوف ساق پا و ماهیچه های بدن كمك می نماید.
هم چنین گفته شده است این سنگ بر روی چاكرای سوم و دوم تاثیر دارد و همراه داشتن آن موجب تقویت حافظه و دفع انرژی های منفی دارنده آن می شود.

منبع:
www.healing-crystals-for-you.com
www.thespruce.com





منبع:

1398/06/05
13:03:21
5.0 / 5
4795
تگهای خبر: بنا , تاریخ , تصویر , ملك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری