افتتاح موزه زیرزمینی به مناسبت سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها

افتتاح موزه زیرزمینی به مناسبت سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها به گزارش آثارنیوز یك پناهگاه متروكه كه زمانی بعنوان مقر فرماندهی پاریس برای مقابله با ارتش نازی ها مورود استفاده قرار می گرفت، حالا بعنوان یك موزه زیرزمینی افتتاح شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، این پناهگاه متروكه در آگوست سال ۱۹۴۴، به مدت هشت رو بعنوان مقر فرماندهی جریان مقاومت فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. این پناهگاه نظامی با وجود ۲۵۰ خط تلفن به رهبران مقاومت فرانسه این مكان را می داد تا به صورت مخفیانه آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها را اداره كنند.
این مكان تاریخی در ۷۵ سال قبل به صورت كلی توسط مقامات فرانسوی و پاریسی ها به فراموشی سپرده شده بود و بعد از آن كه دیگر مود استفاده قرار نگرفت به صورت كامل متروكه شد.
اما حالا به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها، مقر فرماندهی پیشین پاریس بعنوان یك موزه برای یادآوری دوران سیاه، پرهرج و مرج و در عین حال امیدواركننده ی تاریخ این شهر، بازگشایی می شود.
موزه آزادسازی پاریس كه عنوان كامل «Musée Jean Moulin – Musée du Général Leclerc – Libération de Paris The Musée de la » برای آن در نظر گرفته شده است، بازدیدكنندگان را به سفری می برد كه «آندره كاسپی» تاریخدان فرانسوی از آن بعنوان یك «دوره ی شكوهمند و در عین حال غم انگیز» یاد می كند.
به نقل از این تاریخدان فرانسوی، انتخاب این نام طولانی برای موزه به منظور گرامیداشت دو شخصیت اثرگذار در روند آزادسازی پاریس بود كه بدون آنها اشغال پاریس توسط ارتش نازی ها ممكن بود ماه ها و شاید هم سال های بیشتری طول بكشد.
بازدیدكنندگان در كنار مشاهده خطوط تلفنی و ژنراتورهای دوچرخه ای كه نقش مهمی در آزادسازی پاریس داشتند، می توانند خیلی از آثاری كه نشان دهنده شرایط زندگی روزمره در دوران جنگ را هم از نزدیك ببینند.
كارت های سهمیه بندی غذا، لوازم شخصی و كاری فرماندهان و سربازان در این موزه نمایش داده می شوند. خیلی از آثار این موزه پیش تر در چارچوب نمایشگاه های مختلف و به صورت جداگانه نمایش داده شده بودند.
بازگشایی این مقر فرماندهی زیرزمینی و موزه جدید به همت «آن ایدالگو» شهردار پاریس صورت گرفته است. «ایدالگو» امیدوار است افتتاح این جاذبه زیرزمینی جدید، بهانه ای برای گرامیداشت نه تنها فرماندهان مقاومت پاریس، بلكه تمامی سربازان و شهروندان پاریسی باشد كه در جریان آزادسازی پاریس جان خویش را از دست دادند.




1398/06/03
14:54:00
5.0 / 5
4780
تگهای خبر: تاریخ , سفر , موزه , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری