مدیركل میراث فرهنگی خوزستان:

اهواز در مینای صبی و دزفول در كپوبافی شهر ملی صنایع دستی شدند

اهواز در مینای صبی و دزفول در كپوبافی شهر ملی صنایع دستی شدند آثارنیوز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از ثبت ملی اهواز بعنوان شهر مینای صبی و دزفول بعنوان شهر كپوبافی آگاهی داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، سیدحكمت الله موسوی ظهر امروز دوشنبه اظهار نمود: ماه گذشته سومین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی با حضور نمایندگان استان همچون معاون صنایع دستی خوزستان در تهران انجام شد كه در این نشست نمایندگان استان شهرهای اهواز، شوشتر، دزفول، هویزه و شادگان را به ترتیب در بخش‎های مینای صبی، احرامی‎بافی، كپوبافی، بوریابافی و حصیربافی بعنوان نامزدهای شهر ملی صنایع دستی در رشته‎های خود معرفی كردند.
وی با اشاره به اینكه در این نشست ۲۶ پرونده از استان‎های مختلف با حضور برخی از نمایندگان حوزه‎های انتخابی مرتبط، مدیران كل، مسئولان شهری، فرمانداران، معاونان صنایع دستی و تعدادی از مسئولان ذی‎ربط مورد بررسی قرار گرفت افزود: ما نیز در این جلسه گزارش مطالعاتی كه از ماه‎ها قبل درباب رشته‎شهرهای نامزدشده تهیه كرده بودیم را ارائه دادیم كه این گزارش، اصالت هنر مینای صبی، شهر اهواز، تعداد و چگونگی فعالیت كارگاه‎های صنایع دستی سطح استان و آثار تاریخی، جاذبه‎های گردشگری، تعداد هتل‎ها، تعداد مهمان‎سراها، تعداد اثرات ثبت ملی و سایر مواردی كه در كسب رأی موثر هستند را شامل می‎شد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اضافه كرد: در نهایت با دفاع خوبی كه از طرف مجموعه ما در این جلسه انجام شد، اعضای شورا بعد از یك‎ماه بررسی پرونده ها و ارزیابی شاخص ها، دو شهر از استان خوزستان را بعنوان شهر ملی صنایع دستی معرفی كردند.
وی اشاره كرد: بر طبق نتایج اعلام‎ شده، ۹ شهر و سه روستا بعنوان شهر و روستای ملی صنایع دستی انتخاب شدند كه در این میان اهواز بعنوان شهر مینای صبی و دزفول بعنوان شهر كپوبافی از استان خوزستان ثبت ملی شدند.
موسوی اظهار داشت: همین طور بر طبق نظر این شورا، شوشتر در حوزه احرام‎بافی و هویزه در حوزه بوریابافی نیز به صورت مشروط ثبت شدند كه براین اساس این دو شهر این فرصت را خواهند داشت تا پرونده‎های خودرا تكمیل و پس از رسیدن به استانداردهای لازم، برای ثبت بعنوان شهر یا روستای ملی در نشست بعدی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی مطرح شوند.
به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، پروسه ملی‎شدن شهرها و روستاها حركتی است كه در امتداد برندسازی، معرفی و ارتقای جایگاه صنایع دستی شهرها و روستاهای مختلف و نیز هنرمندان رشته‎های گوناگون با یك عزم همگانی و مدل مشاركتی با هم‎افزایی نیروهای صنایع دستی، مسئولان شهری، هنرمندان، نمایندگان مجلس و مسئولان شهرهای مختلف در سال رونق تولید رقم خورده است.


منبع:

1398/05/16
14:20:03
5.0 / 5
4154
تگهای خبر: آثار تاریخی , استاندارد , تاریخ , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری