سفر به سریلانكا بدون ویزا

سفر به سریلانكا بدون ویزا به گزارش آثارنیوز مقام های سریلانكا به منظور افزایش توریستهای خارجی این كشور كه  شمار آنها به دنبال حمله های تروریستی روز عید پاك با كاهش شدید روبرو شده بود، از عرضه طرح ورورد شهروندان ۴۸ كشور مختلف بدون احتیاج به دریافت ویزا خبر دادند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از یورونیوز، بمب گذاری های كلیساها و هتل های لوكس سریلانكا در روز عید پاك (۲۱ آوریل)، منجر به كشته شدن بیشتر از ۲۵۰ نفر كه ۴۲ نفر از آنها شهروندان كشورهای مختلف بودند، شد.
پس از این حادثه خیلی از كشورهای سراسر جهان سفر شهروندان خود به سریلانكا را محدود كردند و در نتیجه صنعت گردشگری این كشور را تحت تاثیر قرار دادند. آمار توریستهای خارجی كه در ماه «می» امسال به سریلانكا سفر كردند، ۷۰.۸ درصد كاهش داشت. از آخر جنگ داخلی سریلانكا تابحال این كمترین آمار سفر توریستهای خارجی به این كشور شمرده می شود.
با توجه به اسناد دولتی عرضه شده از جانب رویترز، كابینه « سریلانكا» با عرضه طرح ورود به این كشور بدون احتیاج به دریافت ویزا موافقت كرده است. امكان ورود به سریلانكا بدون دریافت ویزا و با پرداخت ۲۰ تا ۴۰ دلار برای گردشگران ۴۸ كشور همچون چین، هند و بریتانیا میسر خواهد بود.
یك مقام رسمی از وزارت توسعه گردشگری سریلانكا در مصاحبه ای بیان كرد: «اجرای طرح ورود به سریلانكا بدون احتیاج به دریافت ویزا به مدت شش ماه پابرجا خواهد بود و بعد از گذشت شش ماه دولت قادر خواهد بود زیان های خویش را جبران كند.»
وزیر توسعه گردشگری سریلانكا هم اتخاذ این تصمیم را تایید كرده، اما جزئیات بیشتری در این خصوص عرضه نداده است.
صنعت گردشگری سومین منبع بزرگ در حال توسعه تامین ارز این كشور بود؛ این در شرایطی است كه تردد توریستهای خارجی در نیم سال اول سال ۲۰۱۸ با كاهش ۱۳.۴ درصدی روبه رو بوده است.
دولت سریلانكا به صورت رسمی در ساعت ۴: ۳۰ GMT روز چهارشنبه این تصمیم را اعلام خواهد نمود.
شهروندان تایلند، كشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده، استرالیا، كره جنوبی، كانادا، سنگاپور، نیوزیلند، مالزی، سوئیس، كامبوج، دانمارك، سوئد، نروژ، فنلاند، ایسلند و روسیه همچون شهروندان ۴۸ كشوری هستند كه امكان استفاده از این امتیاز را خواهند داشت.
سریلانكا پیشتر ضرورت دریافت ویزا برای شهروندان ایرانی را لغو كرده بود.



1398/05/09
21:39:23
5.0 / 5
4739
تگهای خبر: توریست , سفر , صنعت گردشگری , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری