همكاریهای بین موزه ای ایران و بلژیك كلید خورد

همكاریهای بین موزه ای ایران و بلژیك كلید خورد به گزارش آثارنیوز مدیر موزه ملی ایران اعلام نمود این موزه آمادگی دارد تا همكاریهای بین موزه ای و برگزاری نمایشگاه های متقابل فرهنگی با بلژیك را در دستور كار خود قرار دهد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در دیدار بامداد امروز جبرئیل نوكنده - مدیر كل موزه ملی ایران - و ورونیك پتی - سفیر پادشاهی بلژیك در تهران - كه سه شنبه هشتم مرداد و در دفتر كار مدیر موزه ملی ایران، همراه با كارشناسان امور بین الملل موزه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نماینده وزارت خارجه ایران برگزار گردید دو طرف درباره همكاریهای فرهنگی بین موزه ای مذاكره كردند.
سفیر بلژیك در تهران ابراز امیدواری كرد كه در سال ۲۰۲۰ میلادی به مناسبت ۱۳۰ سالگی روابط دیپلماتیك ایران و بلژیك برنامه های فرهنگی مشتركی را با موزه ملی ایران برگزار كنند.
جبرئیل نوكنده - مدیر كل موزه ملی ایران - هم با استقبال از پیشنهاد سفیر بلژیك (برگزاری برنامه های فرهنگی مشترك بین ایران و بلژیك) با اشاره به سوابق پژوهشی باستان شناسان بلژیكی در ایران، اظهار داشت: این موارد مانند كاوش در مكان های مهمی همچون «هكلان»، «دم گر پرچینه»، «قلعه نسار» و «وركبود» در پشتكوه است كه یافته های آن حالا در مخازن موزه ملی ایران نگهداری می شود و گزارش های آن انتشار یافته است.
او بیان كرد: روابط علمی و فرهنگی ایران با كشور بلژیك سابقه درخشانی دارد و می توانیم به این مناسبت با برگزاری نمایشگاه یافته های این كاوش ها و انتشار نتایج آنها در یك جلد پیشینه و نتایج آنها را در معرض دید علاقه مندان و پژوهشگران قرار دهیم.
او همینطور تصریح كرد: موزه ملی ایران آمادگی دارد با موزه های دیرینه شناسی بلژیك در زمینه همكاریهای بین موزه ای و برگزاری نمایشگاه های متقابل همكاری كند.




منبع:

1398/05/08
21:53:14
5.0 / 5
4783
تگهای خبر: دیرینه شناسی , زمینه , سازمان میراث فرهنگی و گردشگری , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری