رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران مطرح كرد

برنامه هایی برای زیست شبانه تهران، شب گردی در تهران در ماه رمضان

برنامه هایی برای زیست شبانه تهران، شب گردی در تهران در ماه رمضان به گزارش آثارنیوز رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار داشت: در بازه زمانی آخر فروردین و اردیبهشت برنامه هایی برای زیست شبانه شهر تهران داریم.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در نخستین نشست خبری سال ۹۸ كه عصر روز ۱۸ فروردین ماه در محل ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار شد، گزارشی از عملكرد این ستاد در نوروز عرضه كرد و اظهار داشت: هنوز آمار بازدید از تهران مشخص نشده اما به نظر می آید امسال میزان بازدید از شهر تهران نسبت به سال قبل بیشتر شده است. ما طبیعتاً بخشی از این استقبال را به علت فعالیت های گردشگری شهرداری می دانیم.
وی اظهار داشت: در ۱۰۰ نقطه شهر تهران فضاهایی برای عرضه اطلاعات گردشگری شهر تهران پیش بینی كرده بودیم، غیر از آن امسال برای نخستین بار خدمات مشاوره گردشگری مجانی عرضه كردیم. تلفن ۱۳۷ معمولاً برای انجام خدمات عمرانی نزد شهروندان تهرانی شناخته شده است اما از آن برای عرضه اطلاعات گردشگری با كمك انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران بهره بردیم. طبق آمار ۷۱ هزار نفر از این خدمات در طول ایام نوروز استفاده كردند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه بیان كرد: طرح اتوبوس گردشگری كه از تجریش شروع می شد و در ۱۲ نقطه شهر تهران توقف داشت با ۴ دستگاه اتوبوس كه هر كدام دارای راهنمای گردشگری بودند اجرا شد. مسیر این اتوبوس های گردشگری مصوبه شورای عالی ترافیك را داشت، طبق آمار بیشتر از ۵ هزار نفر از طرح اتوبوس گردشگری كه از اول تا ۱۵ فروردین اجرا شد استفاده كردند. این طرح مقرر است در ایام جمعه ادامه پیدا كند. البته مجانی بودن این طرح در ایام جمعه هنوز مشخص نمی باشد.
سیف درباره طرح پرسه در شهر هم كه در ۱۸ مسیر اجرا شد بیان كرد: در این بازدیدهای پیرامونی زمانی كه گردشگران به اماكن تاریخی و فرهنگی می رسیدند با تاریخچه ای از آنها آشنا می شدند كه در صورت تمایل می توانستند بعضی از آنها را بازدید نمایند. در این طرح پیاده گردی ۳۴ هزار نفر شركت كردند كه بخشی از آنها توریستهای خارجی بودند چون راهنمایان هم به زبان های انگلیسی مسلط بوده و می توانستند آنها را راهنمایی كنند، قرار شده روزهای پنجشنبه با هماهنگی شهرداری تهران روزهای گردشگری بدون خودرو نام گذاری و این طرح در ایام پنجشنبه ادامه پیدا كند.
وی اظهار داشت: در روزهای نوروز ۸۰ مقصد گردشگری در این طرح دیده شده بود، همینطور سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران با آدرس اینترنتی visit.tehran.ir از ۲۸ اسفند ماه آغاز به اطلاع رسانی كرد. ۲۸ هزار نفر از این سایت در روزهای نوروز بازدید نمودند.
سیف درباره اسكان گردشگران تهران هم اظهار داشت: زمانی كه گردشگران برای دریافت اطلاعات اسكان به سراغ ما می آمدند سعی كردیم آنها را به سمت استفاده از اقامتگاه های رسمی سوق دهیم ازاین رو كمتر از سه هزار نفر از اقامتگاه های موقت شهرداری استفاده كردند. همینطور به گردشگران تهران ۱۰۰ هزار بسته گردشگری شامل اقلام تبلیغاتی و نقشه گردشگری اهدا شد.
وی همینطور درباره تبلیغات گردشگری شهر تهران در استان های دیگر بیان كرد: در مجمع كلان شهرها كمیته گردشگری وجود دارد، جلسه اول آن در شهر اصفهان برگزار گردید مقرر است به صورت دوره ای این جلسات در همه كلان شهرها برگزار گردد. یكی از كاركردهای آن انتقال تجربیات و گردشگران بین كلان شهرهاست. در نظر داریم پیش از پیك سفرهای شهری مقاصد گردشگری در میان این شهرها معرفی شوند. بعنوان مثال یك تهرانی بداند برای سفر به كرمان باید چه برنامه ریزی هایی انجام دهد و یا یك كرمانی چه برنامه ای برای سفر به تهران داشته باشد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: مصوبه ای در شورای شهر وجود دارد كه طبق آن در بازه زمانی آخر فروردین و اردیبهشت برنامه هایی برای زیست شبانه داشته باشیم چون فرصت ماه مبارك رمضان زمان مناسبی برای تهران گردی خواهد بود امیدوارم در روزهای ماه مبارك رمضان طرح پرسه در شهر در هنگام شب برگزار گردد.
سیف افزود: استقبال قابل ملاحظه ای از تورهای موضوعی تهران گردی شد، در روزهای نوروز ۱۳۰۰ نفر دراین تورها با وجود اینكه مجانی نبودند شركت كردند. رزرو اولیه این تورها برای ۶ هزار نفر بود اما به علت بارش باران و احتمال سیل در بخش های شمالی شهر تهران بعضی از این تورها كنسل شدند و این تعداد به ۱۳۰۰ نفر رسید كه توانستند از تورهای موضوعی استفاده كنند.
وی اظهار داشت: برای اجرای طرح پرسه در شهر اگر متوجه می شدیم بعدازظهر بارش باران خواهیم داشت در بعضی روزها مجبور می شدیم ساعت شركت در تورها را محدودتر نماییم وگرنه هیچ یك از تورهای پرسه در شهر كنسل نشد.
سیف همینطور با انتقاد از تبلیغات گردشگری و فعالیت های این ستاد در رسانه ملی اظهار داشت: اداره كل میراث فرهنگی تهران اذعان كرد فعالیت های گردشگری این ستاد خیلی خوب بوده با این وجود رسانه ملی آنطور كه شایسته بود نتوانست عملكرد این ستاد را به مردم معرفی نماید. در صورتیكه تمام طرح های گردشگری ستاد جزو فعالیت های فرهنگی شهر محسوب می شد. اگر این اتفاق به نحو احسن رخ می داد مردم بیشتری می توانستند از برنامه های گردشگری شهرداری بهره ببرند.

1398/01/20
14:21:36
5.0 / 5
4278
تگهای خبر: اقامت , تاریخ , توریست , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری