قدمت 2 خمره سفالی شهرری مشخص شد

قدمت 2 خمره سفالی شهرری مشخص شد آثارنیوز: معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار داشت: طبق نظر كارشناسان دیرینه شناسی 2خمره سفالی كشف شده در شهر ری مربوط به قرون چهارم و پنجم اسلام (خلافت عباسیان) تخمین زده میگردد.


محسن شیخ الاسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: به دنبال تخریب و گودبرداری بنایی مسكونی در بافت مركزی شهر ری، 2خمره سفالی در عمق 4متری، تعدادی اشیا و آثار معماری فاقد قدمت تاریخی از جداره و فضای پیرامونی بنا بدست آمد.
وی با اشاره به اینكه برای رسیدگی بیشتر، دستور كاوش در این بنا صادر گردیده است اشاره كرد: در زمان حاضر عملیات عمرانی در این ملك متوقف شده و با بیان آمادگی مالك، جستجوهای بیشتر تیم دیرینه شناسی از امروز آغاز خواهد شد.
معاون میراث فرهنگی استان تهران افزود: به ظاهر این خمره سفالی مربوط قرون چهارم و پنجم اسلام و به احتمال زیاد برای ذخیره آذوقه در آن زمان بوده است.
شیخ الاسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینكه گفته میگردد كه در این محل اشیای فلزی و سكه طلا كشف شده است اضافه كرد: وجود هر نوع سكه و طلا در این محل صحت نداشته و در صدد هستیم با همكاری پژوهشگاه میراث فرهنگی جستجوهای خودرا به مدت یك هفته و تا رسیدن به سرنخ های لازم در این بنا ادامه دهیم.
كشف 2خمره سفالی در جداره دیوار ملكی مسكونی 2 روز پیش توسط رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر ری تایید شد.
شهر ری در جنوب پایتخت قرار دارد كه در این منطقه بناها و محوطه های تاریخی بیشماری وجود دارد.
تهرام/7247/ 1539 /


1397/10/18
14:06:06
5.0 / 5
4308
تگهای خبر: باستان شناسی , بنا , تاریخ , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری