پنج بنای تاریخی استان تهران ثبت ملی شد

پنج بنای تاریخی استان تهران ثبت ملی شد آثارنیوز: معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از ثبت پنج بنای تاریخی در شهرستانهای ورامین، پیشوا، ری و تهران (دو بنا) در جلسه شورای عالی ثبت خبرداد.


به گزارش روز چهار شنبه ایرنا از میراث فرهنگی استان تهران محسن شیخ الاسلامی این بناهای تاریخی را آب انبار رمضان زاده شهرستان ورامین، بقعه یوسف رضا شهرستان پیشوا، یخچال كلین شهرستان ری خانه موزه امیرجاهد و استاد معین و خانه سرهنگ بهرامی در شهر تهران اعلام نمود.
وی افزود: ضوابط آثار ثبت شده به فرمانداران شهرستان های ری، پیشوا، ورامین و تهران ارسال خواهد شد تا با ابلاغ و اطلاع رسانی به شهرداری ها و ادارات شهرستان از صدور هرگونه ساخت ساز در عرصه و حریم این آثار جلوگیری شود.
شیخ الاسلامی اشاره كرد: پنج اثر مذكور اثر تحت حفاظت و نظارت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی كه منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از كتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم شمرده می شود و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت اداره كل میراث فرهنگی استان تهران ممكن خواهد بود.
تهرام/7247/ 1539


1397/10/12
14:06:13
5.0 / 5
4322
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری