شكارچی قرقاول خزری در نوشهر دستگیر شد

شكارچی قرقاول خزری در نوشهر دستگیر شد آثارنیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از شناسایی و دستگیری شكارچی متخلف به همراه لاشه یك طاقه قرقاول خزری در این شهرستان آگاهی داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، قرقاول خزری از گونه های تحت حمایت سازمان محیط زیست كشور و از پرندگان شكار ممنوع می باشد.
كامبیز محسن سلطانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت كه این شكارچی روز گذشته هنگامی دستگیر شد كه محیط بانان با شنیدن صدای شلیك گلوله در منطقه حفاظت شده البرز مركزی روستای لرگان سوژه را در دست بررسی قرار می دهند.
وی افزود كه ماموران سپس چند ساعت بررسی و تعقیب و گریز شكارچی متخلف را به همراه یك قبضه سلاح و لاشه یك قرقاول خزری دستگیر كردند كه امروز با تشكیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان تحویل گردید.
در حال حاضر شكار هر طاقه قرقاول برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی چهار میلیون ریال جریمه برای شكارچی به دنبال دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر همین طور اظهار داشت كه ماموران یگان حفاظت شهرستان در 2 روز گذشته پنج قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده البرز مركزی در حوالی روستاهای ویسر، صالحان و زانوس بخش كجور از متخلفان شكار كشف و ضبط كردند.
قرقاول خزری همچون پرندگان بومی و نادر ایران است كه در مراتع و بوته زارها زندگی می كند. جمعیت این گونه در اوایل دهه 90 رو به كاهش گذاشت و به حدود 400 طاقه در منطقه حفاظت شده البرز مركزی رسید.
شهرستان نوشهر با داشتن حدود 220 هزار هكتار منطقه حفاظت شده البرز مركزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوكا، كل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول، كبك دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.
/ 1602/1295/1654


1397/10/01
15:19:30
5.0 / 5
4478
تگهای خبر: روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری