نماینده حوزه انتخابیه مهریز:

مسئولان برای ثبت جهانی سرو ابركوه بیشتر تلاش كنند

مسئولان برای ثبت جهانی سرو ابركوه بیشتر تلاش كنند آثارنیوز: نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای ثبت جهانی سرو 4500 ساله ابركوه نهادهای مسئول سوژه را پیگیری كنند تا از این طریق، بودجه بیشتری برای نگهداری بهتر این اثر طبیعی اختصاص پیدا كند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا صباغیان روز پنجشنبه در نشست كارگروه توسعه ابركوه اضافه كرد: این اثر طبیعی در جهان منحصر به فرد است، می توان با حفظ آن نسبت به جذب بیشتر توریستهای داخلی و خارجی اقدام نمود.
وی همین طور به مشكل كم آبی و تبعات خشكسالی در یزد و مشكل تأمین آب استان اشاره نمود و گفت: برای انتقال آب بهشت آباد نشستی با مجمع نمایندگان و معاون وزیر نیرو و مجموعه آب استان تشكیل شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اشاره كرد: در این نشست انتقال آب به میزان 40 میلیون مترمكعب از خلیج فارس به استان پیشنهاد و مصوب شد و سهم ابركوه و چهار شهرستان حوزه انتخابیه مهریز هم حفظ خواهد شد.
نماینده مردم ابركوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز بر لزوم تكمیل راه آهن یزد به اقلید تاكید كرد و اضافه كرد: مسئولان باید در تكمیل این پروژه ملی تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی افزود: برای ساخت ایستگاه راه آهن و جاده مریم آباد ابركوه مسئولان محلی باید تلاش كنند و اگر هم مشكلی در ساخت وجود دارد، اعلام تا پیگیری شود.
این نماینده استان یزد در مجلس درباب رفع مشكل كامیون داران هم تصریح كرد: باید نشستی در یزد با حضور نمایندگان و اتحادیه كامیون داران برای حل مشكل رانندگان و اتخاذ تصمیم اساسی تشكیل گردد.
نماینده مردم ابركوه در مجلس اشاره كرد: سوژه ساخت فاز نخست میدان میوه و تره بار این شهر در اولویت كارگروه توسعه شهرستان قرار گیرد.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز اشاره كرد: تمام مصوبات جلسات گذشته كارگروه توسعه پالایش و مصوبه هایی كه انجام شد مشخص شود و هركدام عملیاتی نشد در جلسه بعدی مطرح تا پیگیری لازم صورت پذیرد.
فرماندار ابركوه هم اظهار داشت: نماینده مردم ابركوه با مكاتبات خود و پیگیری های خارج از مجلس، زمینه توسعه شهرستان را در حوزه های مختلف فراهم و زمینه را برای خروج منطقه از بن بست توسعه فراهم نمود.
محمدكاظمی نسب اضافه كرد: در حوزه راه ها و میراث فرهنگی باید پیگیری های لازم صورت گیرد تا بودجه های ملی، استانی و شهرستانی به این پروژه ها اختصاص پیدا كند.
وی با عنایت به آماده بودن ساختمان موردنیاز دانشگاه، راه اندازی دانشگاه عمران و معماری را در ابركوه خواهان شد.
فرماندار ابركوه همین طور بحث حمل ونقل جاده ای و مطالبه كامیون داران را ازجمله سالن نوبت اعلام بار و تأمین لاستیك، افزایش كرایه، بیمه رانندگان را تصریح كرد و اضافه كرد: بخشی از آن محقق شد، هنوز در مواردی با مشكل روبرو و پیگیر هستیم.
معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای یزد هم اظهار داشت: برای حل مشكل اعلام بار، سامانه ای در حال شكل گیری است كه اعلام بار از این طریق صورت گیرد.
جواد ذاكر افزود: با پیوستن تمام كارخانه ها و صاحبان بار به این سامانه دیگر نیازی نیست، رانندگان در سالن اعلام بار تجمع كنند بدین سان دغدغه آنها رفع خواهد شد.
همچنین محمد مخبر از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان یزد با عنایت به محرومیت ابركوه اظهار داشت: با همكاری این ستاد یك باب مدرسه 6 كلاسه و پایگاه سلامت دریكی از روستاهای محروم بخش بهمن ساخته خواهد شد.
مركز شهرستان 53 هزارنفری ابركوه در 140 كیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
استان یزد یك نماینده در مجلس خبرگان رهبری و چهار كرسی هم در مجلس شورای اسلامی دارد.
7540/ 2047/


1397/09/22
13:24:23
5.0 / 5
4384
تگهای خبر: بیمه , توریست , روستا , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری