894 میلیارد ریال برای طرح های گردشگری آذربایجان شرقی تخصیص یافت

894 میلیارد ریال برای طرح های گردشگری آذربایجان شرقی تخصیص یافت آثارنیوز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: 894 میلیارد و 924 میلیون ریال تسهیلات بانكی برای توسعه طرح های گردشگری استان تخصیص یافته است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، مرتضی آبدار روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه كرد: این میزان تسهیلات برمبنای 73 طرح مصوب بانكی در امتداد اهداف توسعه گردشگری استان در بازه زمانی پارسال تا مهر امسال تخصیص یافته است.
وی گفت: این تسهیلات از محل گردشگری روستایی، فراگیر گردشگری، صندوق توسعه ملی، صنایع دستی روستایی و طرح رونق تولید به متقاضیان اعطا میگردد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری كرد: از این میزان 460 میلیارد ریال اعتبار برای 30 طرح گردشگری روستایی سال جاری تخصیص یافته است.
آبدار افزود: از شروع سال 96 تا 25 مهر امسال، 41 مورد موافقت اولیه بوم گردی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری استان صادر شده كه از این تعداد 14 طرح موفق به كسب موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری شده اند.
وی با اشاره به اینكه انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی با عنایت به حوزه فعالیت شان می توانند در پیشبرد اهداف سازمانی در استان نقش بسزایی ایفا كنند، اظهار داشت: در همین راستا 68 انجمن مردم نهاد میراث فرهنگی به صورت فعال در استان در حال فعالیت هستند كه تابحال 111 كارت عضویت توسط آنها صادر گردیده است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: حركت در راه جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری خصوصاً مناطق نمونه گردشگری استان برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری ضروری می باشد.
آبدار اضافه كرد: آذربایجان شرقی با وجود 47 منطقه نمونه و 52 روستای هدف گردشگری می تواند فرصت مناسبی را برای توسعه امكانات زیرساختی و ارتقا سطح كیفی گردشگری خود با مشاركت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم آورد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یك هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی و 3 اثر ثبت شده جهانی در لیست آثار یونسكو، جزو پنج استان اول كشور در حوزه گردشگری می باشد.
8023/518


1397/09/18
13:13:50
5.0 / 5
4302
تگهای خبر: بنا , تاریخ , روستا , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری