گلستان با گردشگری آشوراده به توسعه پایدار میرسد

گلستان با گردشگری آشوراده به توسعه پایدار میرسد آثارنیوز: نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده، سكوی رسیدن گلستان به توسعه پایدار و درآمد اقتصادی مداوم برای این استان است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سیدكاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای پروژه ملی گردشگری و طبیعت گردی در جزیره آشوراده در گفتگو با خبرنگاران گفت: اجرای كامل این طرح در كنار توجه بیشتر به دیوار دفاعی گرگان می تواند گلستان را به قطب گردشگری تبدیل و درهای توسعه و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را به روی سرمایه گذاران باز كند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد: اجرای این طرح یكی از خواسته های دیرینه مردم گلستان از دولت ها بود كه امیدواریم تكمیل هر چه سریعتر آن، این آرزو را به ثمر نشانده و عواید آن اقتصاد، فرهنگ و اشتغال استان را بهره مند كند.
دیوار بزرگ گرگان یا دیوار سرخ در متون قدیمی با عنوان مار سرخ مطرح گردیده است و یكی از سه دیوار تاریخی جهان می باشد.
پیشتر تاریخ ساخت دیوار گرگان را به دوره اشكانی نسبت می دادند اما مطالعات پژوهشی و آزمایشگاهی انجام شده در سالهای اخیر نشان داد كه این دیوار در دوره ساسانی و به منظور پیشگیری از هجوم اقوام شمالی راه اندازی شده است.
اجرای پروژه ملی گردشگری و طبیعت گردی در جزیره آشوراده یكی از مصوبات سفر سال 93 دولت تدبیر و امید به استان گلستان است.
این طرح شامل ساخت اسكله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت های مورد نیاز حضور گردشگران است كه مقرر است با سرمایه گذاری چهارهزار میلیارد ریالی بخش دولتی و خصوصی تا 3 سال آینده به بهره برداری برسد.
جزیره آشوراده كه در تمامی ایام سال میزبان انواع پرندگان است در سال 54 جزو اولین مناطق زیست كره جهان معرفی و ثبت گردید.
40درصد خاویار ایران در نزدیكی این جزیره به دست می آید.
در سال 1837 میلادی این جزیره با وجود اعتراض ایران، به دست نیروهای شوروی اشغال شد و نیروهای این كشور تا چندین دهه یك پاسگاه نظامی در آن داشتند.
این جزیره پیش از وقوع سیل در سال 1372 با امكاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شركت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیشتر از هزار نفر سكنه داشت كه به مشاغل دامداری، كارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با وقوع سیلاب، جزیره خالی از سكنه شد.
در سفر دولت یازدهم به استان گلستان مصوب شد كه در 10 درصد این جزیره طرح های گردشگری اجرا شود.
ایجاد هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم سپس اجرای طرح گردشگری در این جزیره پیش بینی شده است.
مجری این طرح سازمان همیاری شهرداری های استان گلستان است كه در مدت 30 سال از زمان شروع بهره برداری به صورت سه دوره 10 ساله آنرا اجرا خواهدنمود.
7333/3091


1397/09/09
22:44:45
5.0 / 5
4181
تگهای خبر: تاریخ , روستا , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری