تا اطلاع ثانوی

بعضی از موزه های مهم تهران تعطیل هستند

بعضی از موزه های مهم تهران تعطیل هستند آثارنیوز: بعضی از موزه های مهم تهران در ماههای ورود توریستهای خارجی به كشور و فصل بازدید از موزه ها اعلام نموده اند كه به علت تعمیرات تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، موزه های ایران و موزه های تهران درست همزمان با ساعت كاری خیلی از مردم و كارمندان تمام می گردد خیلی از آنها مانند كاخ موزه ها هم حتی زودتر مبادرت به خارج كردن افراد از محوطه ها می كنند بنابراین است كه به جز آخر هفته ها، موزه های تهران بازدیدكننده زیادی ندارد.
موزه های مهم تهران هر از گاهی درشان را به روی گردشگران می بندند هر بار هم بهانه ای تولید می گردد تا آنها اعلام كنند كه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند اردیبهشت ماه امسال روابط عمومی موزه هنرهای معاصر اعلام نمود كه این موزه به علت تعمیرات گسترده تا آخر تابستان تعطیل می باشد. این تعمیرات گنجینه گالری و بخش های دیگر موزه را در برگرفت.
با این همه موزه دفاع مقدس هم كه به تازگی اعلام نمود تنها هفت روز در سال تعطیل خواهد بود.
موزه هایی كه به سازمان میراث فرهنگی وابسته نیستند یك روز در هفته را بنا به تشخیص خودشان تعطیل می كنند چون فعالیت همه موزه ها یكپارچه نیست و هنگامی كه توریست می خواهد از آنها بازدید كند به در بسته می خورد مانند خیلی از گردشگران موزه بانك مركزی كه ساعت كاری آن با همه موزه های دیگر متفاوت می باشد. موزه های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی هم تا سال قبل در ایام دو شنبه هر هفته تعطیل بودند اما از امسال این روز تعطیل حذف شد چون سرگردانی بیشتری را برای توریستهای خارجی به دنبال داشت. با این وجود بیشتر در ایام تعطیل رسمی مانند عزاداری ها بسته هستند.
اما موزه رضاعباسی كه زیرنظر سازمان میراث فرهنگی است از دو سه ماه پیش تا كنون به علت تعمیرات تعطیل شده و معلوم نیست چه زمانی باز می گردد. موزه صاحبقرانیه در كاخ نیاوران هم اوضاع خوبی ندارد و همچنان معطل انجام عملیات مرمتی است. كوشك احمدشاهی واقع شده در این كاخ هم تا اوسط ابان ماه تعطیل می باشد. موزه نقاشی پشت شیشه هم كه بعد از مدتها باز شده بود، اكنون به روی گردشگران بسته است. موزه آبگینه هم برای انجام تعمیرات و عملیات عمرانی از روز شنبه ۵ آبان ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. هر از گاهی هم ریاست جمهوری میهمانان خویش را به كاخ سعدآباد دعوت می كند و ازاین رو در تمام طول روز این كاخ تعطیل می گردد.
تعطیلی موزه ها به بهانه مرمت و تعمیر درست در زمانی انجام گرفته است كه ماه های مهر و آبان به قول مسئولان گردشگری در كشور، ماه پیك سفر خارجی ها به ایران است. از جانب دیگر تهران یكی از مقاصدی است كه بیشتر توریستهای خارجی هنگام ورود به ایران از فرودگاه و جاذبه های پایتخت دیدن می كنند. ازاین رو رفتن آنها به موزه های مهم تهران یكی از برنامه هایشان خواهد بود.
عدم یكپارچگی ساعت كاری موزه های تحت پوشش سازمانهای مختلف و بسته بودن بعضی از موزه ها در روزهای پیك سبب شده تا توریستهای داخلی و خارجی دچار سردرگمی شوند. در این صورت نباید انتظار داشت موزه ها پر از بازدیدكننده باشند.

1397/08/15
14:21:37
5.0 / 5
4735
تگهای خبر: بنا , توریست , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری