منطقه آزاد كیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد

منطقه آزاد كیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد آثارنیوز: كیش - سازمان منطقه آزاد كیش بعنوان عضو سازمان جهانی گردشگری(UNWTO)، وابسته به سازمان ملل متحد پذیرفته شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد كیش، علیرضا قائدیان معاون گردشگری منطقه آزاد كیش روز پنجشنبه با بیان این خبر اظهار داشت: عضویت این منطقه بعنوان نخستین منطقه آزاد تجاری- صنعتی از جمهوری اسلامی ایران در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری در تاریخ 31 اكتبر در شهر منامه بحرین به تصویب رسید.
عضویت در سازمان UNWTO اتفاقی پرارزش است كه ضمن تولید فرصت تعامل بین المللی در بخش گردشگری امكان دسترسی به آخرین دستاوردهای تحقیقات استراتژیك جهانی را هم فراهم می آورد.
سازمان جهانی گردشگری بعنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد مسؤلیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسئولانه را در سراسر جهان به عهده دارد.
اعضای سازمان جهانی گردشگری شامل 156 كشور به عنوان اعضاء اصلی، 6 عضو پیوسته و حدود 500 عضو وابسته از بخشهای خصوصی، موسسات آموزشی، مقامات محلی و انجمن های گردشگری می باشد.
به گفته علیرضا قائدیان عضویت سازمان منطقه آزاد كیش بعنوان مجموعه ای متشكل از خطوط هوایی، دریایی، مراكز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی و غیره می تواند رهآورد بسیاری در عرصه بین الملل به همراه داشته باشد.
وی توضیح داد: استفاده از پلت فرم بین المللی UNWTO جهت تولید تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندركار صنعت گردشگری از سراسر جهان، تبادل آمار گردشگری كلیه كشورهای عضو، بهره مندی از كمك های فنی و مشورتی سازمان جهانی گردشگری، دسترسی به كتابخانه الكترونیك و تبادل تجربیات موفق با كلیه اعضاء وابسته آن سازمان از دیگرمزیتهای عضویت در سازمان جهانی گردشگری می باشد.
قائدیان افزود: بر مبنای راهبردهای تدوینی در حوزه گردشگری توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش از 5 ماه گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در این سازمان بین المللی انجام شد و بعد از مكاتبات و ارسال اسناد و مدارك مرتبط، و تائید دبیركل سازمان جهانی گردشگری، مبحث برای تصویب به صد و نهمین شورای اجرایی آن سازمان ارجاع شد.
معاون گردشگری منطقه آزاد كیش توضیح داد در نشست مذكور بعد از بررسی سوابق و اسناد هر یك از كاندیداهای عضویت، مبحث به رای گیری گذاشته شد و عضویت سازمان منطقه آزاد كیش در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با رای قاطع كلیه اعضا به تصویب نهایی رسید.
جزیره كیش بعنوان قطب گردشگری با 91 كیلومتر مربع مساحت و بیشتر از 37 هزار جمعیت در 18 كیلومتری استان هرمزگان و در بین آبهای نیلگون خلیج فارس واقع شده است.
1339 /6048


1397/08/11
23:20:59
5.0 / 5
4723
تگهای خبر: آموزش , اقامت , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری