مقدم:

نمایشگاه شکوه ایران باستان را در شهر های ایران برپا کنید

نمایشگاه شکوه ایران باستان را در شهر های ایران برپا کنید به گزارش آثارنیوز، رئیس کاخ نیاوران پیرامون برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان پیشنهاد کرد آثار این نمایشگاه نه تنها در چین بلکه در شهر های مختلف ایران و در طول سال نمایش داده شود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، کاخ موزه پکن که به «شهرممنوعه» شهرت دارد، به مدت ۳ ماه از آثار با شکوه ایرانی که بیشتر از ۳ هزار سال فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می گذارد، میزبانی می کند. نمایشگاهی که با هدف معرفی شایسته تاریخ و تمدن شکوهمند ایران باستان و ترغیب و تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ دایر است.
پیرو این نمایشگاه، بیژن مقدم رئیس کاخ نیاوران در یادداشتی نوشت: در قالب مراودات و تبادلات فرهنگی بین ایران و چین نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در کاخ موزه پکن شروع به کار کرد.
ایران با ارسال بیشتر از ۲۱۱ اثر از آثار به دست آمده از شهر های قدیمی و تمدنی خود مبادرت به برگزاری این نمایشگاه کرده است.
نکته ای که دراین میان اهمیت دارد نشان دادن ردپا و تاریخ کهن یک ملت با فرهنگ است که هزاران سال قدمت داشته و می تواند پشتوانه امروز کشور و معرف شایستگی ها در بیرون مرزها باشد.

به نظر نگارنده این اقدام پرارزش که همگان می دانند با چه پروتکل و ضوابط سختی در کشور صورت می گیرد، می تواند در مسیری سهل تر، بین استان ها و شهر های خودمان هم به گردش درآمده و ما در خلال سال شاهد برگزاری چنین نمایشگاه با عظمتی در شهر های مختلف باشیم. شهرهایی که میزبان اشیای هنری، فرهنگی و تاریخی سایر نقاط ایران خواهند بود.
تردید ندارم با وجود ظرفیتهای فراوان در موزه ها میتوان به این کار همت گمارد و فرآیند ضابطه مند اما چابکی را طراحی کرد تا بتوان داشته های ملی را در معرض دید مردم سراسر کشور در شهر های مختلف قرار داد.
این اقدام علاوه بر انتقال مفاهیم آموزشی، به آشنایی بیشتر مردم با تمدن دیرین و گرانسنگ ایرانی می انجامد و پای آنان را بیشتر از گذشته به موزه ها باز می کند.
این همکاری بین موزه ها می تواند فیمابین موزه های دولتی خصوصی، مجموعه داران و مراکز فرهنگی معتبر شکل گیرد.


منبع:

1402/10/25
11:40:47
5.0 / 5
214
تگهای خبر: آموزش , تاریخ , تمدن , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری