لزوم مرمت ۶ کاروانسرای ثبت جهانی شده استان سمنان

لزوم مرمت ۶ کاروانسرای ثبت جهانی شده استان سمنان آثارنیوز: به گزارش آثارنیوز، سمنان نماینده ولی فقیه در استان مرمت و بازسازی کاروانسراهای تاریخی و بخصوص ۶ کاروانسرای ثبت جهانی شده استان سمنان را خواهان شد.


حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز یکشنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۲ در نشست با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بر لزوم همدلی همه مسئولان در رفع مشکلات مردم تاکید و اظهار نمود: نتیجه وحدت مسؤلان استان، رفاه و رضایت مردم استان است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: تقویت همکاری ها میان اداره میراث فرهنگی استان سمنان، شهرداری ها، اوقاف، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و... باعث توسعه و آبادانی در حوزه های مشترک می شود که نفع آن به مردم استان بازمی گردد.
وی با تاکید بر این که تمامی دستگاههای مربوطه برحسب قانون و وظیفه خود باید برای ساماندهی بناهای تاریخی تلاش کنند، اضافه کرد: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بخصوص ۶ کاروانسرای ثبت جهانی شده استان سمنان باید با همکاری دستگاههای اجرایی در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: رونق گردشگری می تواند صدمه های اجتماعی را کم کند و سبب ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال زایی شود.
مطیعی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در روزهای مختلف مانند نوروز، تابستان، هفته بصیرت و... را امری شایسته برشمرد و اظهار داشت: نمایشگاه های صنایع دستی، شیرینی دسترنج هنرمندان را در اقتصاد خانوار نمایان می کند.
در این جلسه امیر کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان عملکرد و چالش های موجود در حوزه های سه گانه این اداره کل، از حمایت ها و هدایت های حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تقدیر و تشکر کرد.




منبع:

1402/10/18
11:22:03
5.0 / 5
208
تگهای خبر: بنا , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری